Uute ja kasutatud autode defitsiit on jõudnud ebanormaalsele tasemele ning sektori müügikasv jätkub; järjest enam suunab automüüki trend, mida veab Y-generatsioon, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi aastaraportile antud kommentaaris.
- Tarmo Toiger. Foto: Raul Mee
Äripäev kirjutas, et tänavuse mootorsõidukite müügistatistika kuue kuu tulemused näitavad kena kasvu – vaid veidi ollakse maas 2019. poolaasta numbritest, uute autode müügi tulemused juunis olid juba suuremad kui 2019. aasta samal kuul (+5%). Samas keegi turuosalistest ei osanud prognoosida mikrokiipide defitsiiti, mis ei luba arvestatavat nõudlust rahuldada.
Tähelepanelikumalt kahte viimast kvartalit vaadates on müügitulemused proportsioonis 2019. aasta numbritega, esimene kvartal oli ca 19% väiksem kui teine kvartal. Euroopa uute autode turg taastub sarnaselt kiires tempos Eestiga, sh viimane kuu paranes 10% võrra, võrreldes mai kasvuga. Kiire kasvutempo on nüüdseks aeglustunud. Samas on olnud pidevalt head müügikuud, võrreldes Eestiga, kus oli meil nii mai (-9% võrreldes aprilliga) kui ka veebruar (–16% võrreldes jaanuariga) negatiivse kasvuga võrdluses eelmise kuuga.
Võrreldes eelmise aasta kuue kuuga näitasid poolaasta suurimaid kasvusid Itaalia (+51,4 %), Hispaania (+34,4 %), Prantsusmaa (+28,9%) ja Saksamaa (+14,9%).
Seotud lood
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.