Valitsuse automaksu plaan ei täida keskkonnasäästlikkuse eesmärki, vaid soodustab hoopis vanemate autode ostmist, kirjutab Viru-Nigula vallavanem Einar Vallbaum (Isamaa).
- Valitsuse kavandatav automaks võtab inimestelt motivatsiooni kaugemal tööl käia, kirjutab Viru-Nigula vallavanem Einar Vallbaum. Foto: Rakvere haigla/Ain Liiva
Ei ole vist ühtegi autoomanikku, kes poleks läbi teinud automaksu kalkulaatori arvutusi, et saada teada, milliseks kujuneks tema praeguse autoga aastamaks või uue auto soetamise korral registreerimis- ja aastamaks. Kaalutluskohad hõlmavad uue auto soetamist või vana väljavahetamist veel enne seadusemuudatuse jõustumist ning kalkuleeritakse parameetritega, mis oleks majanduslikult kõige otstarbekam vastu võtta. Kahtlemata on tegemist tarbijakäitumisega, mis on suures plaanis etteaimatav ning seeläbi on aimatav ka seadusemuudatuse eesmärgipärasuse täituvus.
Seotud lood
Riigi majanduspoliitikat vaadates me nagu polekski euroalas - ja maksudki tulevad täiesti valel ajal, leiavad Swedbanki investeeringute strateeg Tarmo Tanilas ja INVL Life Eesti filiaali investeeringute strateeg Rait Kondor.
Vaata, mis on olulisemad muutused
Peaminister Kaja Kallas ütles teisipäeva õhtul, et riigieelarve kokkulepe on koos, vahendab ERR.
Missugune maks inimestele kõige kõvema maksahaagi paneb, arutleb Rakvere linnavolikogu liige ja riigikogu EKRE fraktsiooni nõunik Aarne Mäe.
Reet Hääl: segadust on veel palju
Automaksu kehtestamisel tõusevad teenuste ja toodete hinnad, leiavad ettevõtjad. Ka auto liisimine läheb kulukamaks.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.