Ekspertide sõnul on kodumajapidamises paigaldatud paneelide tasuvusaeg lühenenud märgatavalt ning kõrge elektri hind võib tuua aastate jooksul suure kokkuhoiu.
- Eesti Päikeseelektri Assotsiatsiooni juhi Andres Meesaku sõnul koguneb kodusel tootjal suve jooksul piisavalt krediiti võrku müümisega, mis katab ära ka talvekuude elektritarbimise. Foto: Liis Treimann
"Päikesepaneelide paigaldamine mitte ainult ei kaitse kallineva elektri eest, vaid teeb ka omanikud õnnelikuks, sest võrku müües teenib suuremat tulu,“ ütles Eesti Energia energiateenuste osakonna juht Mikk Tootsi. Samas lisavad päikesepaneelid kinnisvarale juurde väärtust ja võimaldavad suurendada hoonete energiatõhusust.
Tootsi tõi näitena, et 15 000 kWh aastatarbimisega kodumajapidamine, mille katusele mahub 8 kW võimsuses päikesepaneele, võidab säästetud ja võrku müüdud elektrienergialt orienteeruvalt 650 eurot aastas ehk poole oma senisest elektriarvest. Süsteemi eluea jooksul on rahaline võit seega üle 16 000 euro, millest on paneelidele kulunud raha juba maha arvatud. Tootsi sõnul toodab päikeseelektrijaam positiivset rahavoogu 25 aastat.
Käesolev aasta on silma paistnud hüppeliselt kallinenud elektri hinna poolest ning sellest tulenevalt on kõrgemad ka kodumajapidamiste elektriarved. Seetõttu võib olla mõistlik vaadata just päikesepaneelide poole, mida oma kodu katusele või maalapile paigaldada, et elektrikuludelt kokku hoida. Kui uskuda eksperte, siis ei tule enam madal elektri hind tagasi ning sellest tulenevalt võib paneelide tasuvusaeg lüheneda ligi poole võrra.
Seotud lood
Suurettevõtja Oleg Grossi sõnul on energia hinnatõus täiesti katastroofiline ning võib päris paljudele ettevõtetele saatuslikuks saada.
Kuigi ma enda koduküla kohta seda (õnneks veel esialgu) öelda ei saa, kimbutab eriti just keskustest natukenegi eemale jäävat maapiirkonda inimestest tühjaks jooksmine.
Täna õhtupoolikul kerkib elektri hind taas seninägematutesse kõrgustesse ning kilovatttunni börsihinnaks on üle 60 sendi. Ja sellele lisanduvad veel igasugused maksud.
Raskel ajal on ettevõtted pidanud rinda pistma nii koroonakriisiga, suureneva palgasurvega ja hindade tõusuga. Kuidas on muutuvate oludega toime tulnud Lääne-Virumaa kaubandusettevõtted?
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.