• 15.04.21, 14:11

Soome õlletehas sai Haljalas õlle tootmiseks loa

Soome õlletootja Pyynikin Brewing Company, kes jaanuaris sõlmis eellepingu Haljala õlletehase vara ostuks, teatas, et on saanud Eestis õlle tootmiseks loa.
Kaader Soome õlletootja tutvustusvideost: Haljala õlletehas.
  • Kaader Soome õlletootja tutvustusvideost: Haljala õlletehas. Foto: Pyynikin Brewing Company
Luba tähendab, et ettevõtte soov osta Eestis asuva õlletehase hooned ja seadmed Taani firmalt Harboe on täitumas, kirjutab Helsingin Sanomat. Haljala Õlletehas on Eestis suuruselt kolmas.
Pyynikin Brewing Company laieneb Eestisse, sest praegune 2 miljoni liitri suurune tootmismaht ei suuda kasvavat nõudlust rahuldada, kirjutab leht.
Ettevõtte tootearendus jääb Tamperesse, samuti eriõllede ja tumeda õlle tootmine.
Soome õlletootja on ka maksuametilt saanud esialgse positiivse maksuotsuse, mis lubab õlut toota teises Euroopa liidu riigis nii, et väikeõlletootja staatus jääb ettevõttele alles.
Pyynikin Brewing Company alustas märtsis investeerimisringiga, millega on praeguseks kogutud ligi 0,9 miljonit eurot.
Tehas on kuulunud Taani börsifirmale Harboes Bryggeri A/S peaaegu 30 aastat. Haljala õlletehas on aastas tootnud maksimaalselt ligi 20 miljonit liitrit õlut, koguvõimsus on 30 miljonit liitrit.
Lisaks õlletehase hoonetele ja seadmetele hõlmab tehing neli hektarit maad, laborit ja transpordivahendeid. Harboe kohalikud kaubamärgid ja Eesti tütarettevõte AS Viru Õlu ei kuulu lepingusse. Viru Õlu lõpetas Eestis tootmise eelmise aasta suvel, kui õlletootmine koliti Saksamaale ja Taani.
Teinegi Soome õlletootja teeb oma õlle valmis Eestis. Märtsis rajati Helsingi Kontula linnaosas õlletööstus, mis toodab täiesti tavalist laager-õlut ja teeb seda Tartus A. le Coqi vabrikus, kirjutas Helsingin Sanomat.
„Ei mingeid trikke ega erimaitseid, lihtsalt joodav laager,“ tutvustab vastloodud ettevõte kodulehel. Õlle nimeks sai Keijo ja seda toodetakse kuus 100 000 liitrit, mis on nii mõnegi väiketootja aastane maht.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 04.11.24, 07:30
Selveri “Kuldne Kolmapäev” jõudis e-poodi ja laienes pensionipäevadele
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Lääne-Virumaa Uudised esilehele