End pangatöötajatena esitlevate kelmide ohvriks on tänavu langenud sajad inimesed ning mitmetuhande euroseid kahjusid kannab ka Lääne-Virumaa. Millised on levinud petuskeemid ja kuidas saada aru, et helistaja pole tegelikult pangast?
- Pangatöötaja ei küsi kunagi telefonitsi PIN-koode. Kui seda tehakse, on tegu petturiga. Foto: Shutterstock
Petukõnede kaudu tehtavad rahavargused pole kahjuks kuhugi kadunud, kuigi sel teemal on meedias räägitud palju. Värskeima näite Lääne-Virumaal pettuse ohvriks langenud inimesest leiab möödunud nädalast, kui Vinni vallas elavale 60aastase naisele helistas end pangatöötajana esitlenud isik ja ütles, et tema kontol on tehtud kahtlaseid tehinguid, mis tuleks blokeerida. Selleks paluti naisel sisestada SMART-ID PIN-koodid, mida ta ka tegi. Seejärel kandsid kelmid raha kannatanu kontolt teisele pangakontole. Kahju oli 1290 eurot.
Alles üleeile alustati Ida-Virumaal pangapettuse osas kaks kriminaalmenetlust. Ühes juhtumis teostati Kohtla-Järvel elava naise kontolt kaks pangaülekannet ning võeti Bondorast 6500 eurot krediiti. Teine juhtum puudutas Narvas elavat naist, kelle pangakontolt kanti 3790 eurot tundmatule kontole.
Seotud lood
Mängus koerad, pangatöötajad ja armukelmid
End pangatöötajatena esitlevad petturid muutuvad aina nahaalsemaks, ainuüksi selle aasta viie kuuga on välja petetud 2 miljonit eurot. Politsei- ja piirivalveameti majanduskuritegude büroo juht Leho Lauri sõnul on lausa absurdne, milliste skeemide ohvriteks inimesed langevad.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.