• 13.08.21, 15:01

Perefirma Matsimoka paisutab musklit

Eelmise aasta rekordiliste tulemustega lõpetanud toidutööstus Matsimoka alustas tootmishoone juurdeehitust, mis võimaldab ettevõttel siseneda uutesse valdkondadesse ning hakata teostama ekspordiplaane.
1982. aastal alguse saanud Eesti pereettevõte Matsimoka toodab ning müüb traditsioonilisel meetodil valmistatud ja ainult Eesti toorainest valmistatud lihatooteid. Pildilet vasakult paremale ettevõtte juhatuse liikmed Jan Inno, Aivar Inno, Sten Inno
  • 1982. aastal alguse saanud Eesti pereettevõte Matsimoka toodab ning müüb traditsioonilisel meetodil valmistatud ja ainult Eesti toorainest valmistatud lihatooteid. Pildilet vasakult paremale ettevõtte juhatuse liikmed Jan Inno, Aivar Inno, Sten Inno Foto: Andras Kralla
Tootmise laiendamine oli plaanitud käivitada juba varem ning selleks kaasati ka eelmise aasta kevadel Fundwise’i platvormi kaudu raha. Kuna rahakaasamine ei õnnestunud täies mahus, siis lükkus ka investeeringu tegemine edasi.
Matsimoka omanikud lootsid ühisrahastuskampaaniaga saada pool miljonit eurot, aga et rahakaasamine sattus koroonakriisiga samale ajale, õnnestus saada vaid 282 550 eurot. Investeeringu aitas kännu tagant lahti PRIA, kust õnnestus saada rahastus summas 277 586 eurot.
„Kuna eelmise aasta lõpetasime rekordilise kasumiga, siis oligi tänu ühisrahastusele, PRIAle ja ettevõtte enda vahenditele suurem osa vajalikust investeeringust koos,“ lausus Matsimoka üks omanik ja tegevjuht Jan Inno.
Kokku läheb tootmishoone laiendamine maksma 1,1 miljonit eurot, millest umbes 900 000 oli ettevõttel olemas ning ülejäänu tuli laenata pankadest.
Inno sõnul olid erinevad pangad väga huvitatud nende investeeringu rahastamisest, sest majandustulemused olid mullu head ja ettevõtte laenukoormus madal. Peamiseks probleemiks pankade jaoks oli tagatis. „Et asume Huljal, mitte Tallinnas Kadriorus, siis on meie kinnisvara väärtus panga jaoks madal. Saime selle lahendatud nii, et kui oleme suurema osa juurdeehitusest saanud valmis, siis tõuseb ka tagatise väärtus ja pank maksab lubatud laenu välja,“ rääkis Inno.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 04.11.24, 07:30
Selveri “Kuldne Kolmapäev” jõudis e-poodi ja laienes pensionipäevadele
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Lääne-Virumaa Uudised esilehele