Naftasaadusi vedavad firmad eesotsas venelaste Gazprom Neftile kuuluva ettevõttega soovivad Eesti riigilt juurde ankrualasid tankerite teenindamiseks, kütusekaupmeeste heaks teeb lobitööd endine keskkonnaminister Marko Pomerants (Isamaa) suhtekorraldusfirmast Powerhouse, kirjutab Postimees.
- Kõik Eestis tegutsevad ettevõtted saama osa mereriigi võimalustest, ütles Marko Pomerants Postimehele. Foto: Andras Kralla
Keskkonnaministeeriumile ja majandusministeeriumile andis Pomerants juba möödunud sügisel teada, et tegutseb Eesti erinevate punkerdusettevõtete huvides ning aitas neil koostada veenmiskirja ankrualade juurdesaamiseks ning asjaajamise lihtsustamiseks.
Postimehele kinnitas endine keskkonnaminister, et esindab nelja ettevõtte huve jätkuvalt ning põhjendas Venemaa riigiettevõtte huvide kaitsmist sellega, et kõik Eestis tegutsevad ettevõtted peaksid saama osa mereriigi võimalustest.
Äripäev kirjutas märtsi lõpus, et kuigi Euroopa Liidu nõukogu keeras Gazprom Nefti vastu seatud sanktsioone karmimaks, siis Venemaa suurfirmaga seotud Eesti ettevõtte Baltic Marine Bunkeri kaudu jätkub kütuseäri segamatult.
Piiranguid peaks kohaldama
Rahvusvaheliste finantssanktsioonide õiguspärast rakendamist tagava rahapesu andmebüroo hinnangul tuleb Gazprom Nefti suhtes kehtestatud piiranguid kohaldada ka Baltic Marine Bunker osas. Samas tuleb jälgida, et määruse alusel on mõned tehingud lubatud.
Euroopa Liidu nõukogu määruses öeldaksegi, et keeldu ei kohaldata tehingutele, mida on rangelt vaja fossiilkütuste, eelkõige kivisöe, nafta ja maagaasi ning titaani, alumiiniumi, vase, nikli, pallaadiumi ja rauamaagi ostuks, impordiks või transpordiks Venemaalt või läbi Venemaa liitu.
„Meil ei ole sõjaga mingit kokkupuudet. Aitäh!“
Samvel Tšobanjan
Baltic Marine Bunker juhatuse liige
Väljend „on rangelt vaja“ tähendab ainult nende konkreetsete kaupade ostu, importi või transporti Venemaalt või läbi Venemaa Euroopa Liitu. Seega siia alla ei kuulu muud tegevused, nagu näiteks tooraine töötlemine, eksportimine jms.
Seega saab kütuseäri jätkuda üsna segamatult. Baltic Marine Bunker kodulehe järgi varustab ettevõte laevu kütustega kõigis Eesti sadamates – Tallinnas, Sillamäel, Pärnus, Kundas, Paldiskis, Loksal, Hiiumaal, Saaremaal ning ka Lätis.
Baltic Marine Bunker juhatuse liige Samvel Tšobanjan ütles kohe, et ta ei suhtle ajakirjanikega. „Meil ei ole sõjaga mingit kokkupuudet. Aitäh!“ lõpetaski ta kõne küsimuse peale, kas ja kuidas on sõda Ukrainas mõjutanud Baltic Marine Bunker tegevust.
Seotud lood
Eile kogunesid Palmsesse “rabainimesed” maailma erinevatest paikadest, et pidada maha rahvusvahelise turbamaade ühingu juhatuse koosolek ja ühtlasi vaadati professionaalse pilguga üle ka Viru raba ja Laukasoo.
Esmaspäeva õhtul kella kaheksa paiku kukkus Moonakülas Koidu tänaval elektrilise tõukerattaga sõitnud 39aastane mees.
Isamaa parempoolsete üldkogu otsustas eile lõpetada liikmeühendusena tegutsemise partei koosseisus ja kavatseb moodustada uue partei. Kas ja kuidas on erakonnasisene konflikt mõjutanud Lääne-Virumaa piirkonda, kommenteerib piirkonna esimees Marko Pomerants.
Laupäeval toimus Isamaa Lääne-Virumaa piirkonna üldkogu, kus valiti neljateistkümneliikmeline piirkonna juhatus, mis asub tegema ettevalmistusi 2023. aasta riigikogu valimisteks.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.