Rakverre kavandatava kodutute loomade varjupaiga eeldatav maksumus on projekti kohaselt nii suur, et Lääne-Virumaa Omavalitsuste Liit (VIROL) ei ole nõus olemasoleva projektlahendusega.
- VIROL saatis loomade varjupaiga projekti selle liigkõrge ehitusmaksumuse pärast tagasi ja ootab lahenduse odavamaks muutmist. Foto: Eskiis
VIROL-i tegevdirektor Sven Hõbemägi rääkis, et VIROL-i juhatus põhiprojekti ei kooskõlastanud. „Hanget pole küll korraldatud, aga eelkalkulatsioon on juba nii krõbe, et taolisest maksumusest pole me küll rääkinud,“ kõneles Hõbemägi.
Krõbe eelkalkulatsioon tähendab, et miljonikuut hakkaks talle pandud nime õigustama – projekteerija eelkalkulatsiooni kohaselt läheks uue loomade varjupaiga hoone ehitamine maksma 939 000 eurot. Kui aga arvestada, et sellele (nagu ka kõigile järgnevatele) summale lisandub ka käibemaks, on miljoni piir tegelikult kõvasti ületatud.
VIROL-i juhatus andis projekteerijale suunised kokku hoida.Osaühingu P. P. Projekt projektijuht Kärolin Heilo rääkis, et projektist võeti maha varjualused, ümmargused aknad asendati kandilistega, kärviti haljastuse arvelt jne, aga summast saadi maha vaid pisut üle 100 000 euro.
„Meie projekt vastab kõikides punktides lähteülesandele, ainus punkt, milles see ei vasta, on paraku eelarve,“ lausus Heilo.
Seotud lood
Väike-Maarja vallavolikogu istungil otsustati Lääne-Viru omavalitsuste liidu (VIROL) koordineeritava kodutute loomade varjupaiga ehitamise projektiga liituda vaid osaliselt.
Ma olen ilmselt natuke napakas, kuid loodan ja usun jätkuvalt, et inimesed on ilusad ja head. Et nad saavad aru, mida, miks ja kellele teevad. Eriti poliitikud, need, kes on valitud ja seatud.
Lääne-Viru omavalitsuste liit (VIROL) otsustas kasutada selleks aastaks Lääne-Virumaale eraldatud maakondade arengustrateegiate elluviimise toetusmeetme (MATA) summa kodutute loomade varjupaiga rajamise teise etapi elluviimiseks.
Viru-Nigula vallalehes tõdeb valla järelevalvespetsialist Ene Muttika, et hulkuvate kasside arv tõuseb järjepidevalt ja koormab ebamõistlikult valla eelarvet.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.