Investor ja finantsökonoomika doktor Kristjan Liivamägi ning investor ja finantsanalüüsi ekspert Paavo Siimann avaldasid InvesteerimisFestivali viimasel päeval, et oleme majandustsükli langusfaasi lähedal ning andsid mõtteid, kuidas ennast languse eest kaitsta.
- Järgmises majandustsüklis langevad tooraine ja kinnisvara hinnad, tooraine on juba langemas. Foto: Raul Mee
Ettekandes käisid õppejõud läbi erinevad varaklassid ning rääkisid, kuidas mingi varaklass või sektor erinevas langusfaasis käitub. Investori ja õppejõu Kristjan Liivamäe sõnul oleme faktiliselt veel küll majandustsükli tõusufaasis, kuid sellest hoolimata näeb ta 6-9 kuu perspektiivis, et jõuame läbi majandustsükli kahanemisfaasi langusfaasi.
Langusfaasi viivad meid kõrge inflatsioon ja intressimäärade tõus, mis jätavad tarbijatele järjest vähem raha kätte. See tähendab kindlustunde langust. See omakorda kandub edasi ettevõtete rahakotti ning käibed ja kasumid hakkavad vähenema. Sealt edasi tulevad juba koondamised ja muud viisid, kuidas ettevõted kulusid kokku hoiavad.
Seotud lood
Küberturbe ekspert Mihkel Kukk kasvatas oma investeerimisportfelli kiire spurdiga – kahekordistas igal aastal palka, võttis järjest kodulaene ja ostis kokku kortereid. Praegu on tema portfelli turuväärtus 1,5 miljonit eurot ja igakuiselt laekub üürilistelt 15 000 eurot.
Kinnisvarainvestor ja podcasti „Blondcast“ eestvedaja Katri Teller avaldas seitse põhimõtet, mida ta igapäevaselt oma elus rakendab ning mida järgides on ta saanud kinnisvarasse investeerides lühikese ajaga juba teist korda miljonäriks.
Värskelt uue investeerimisraamatu välja andnud Kristjan Liivamägi, Tarvo Vaarmets ja Tõnn Talpsepp rakendavad praeguses börsilanguses üksteisest erinevaid investeerimisstrateegiaid, millest nad rääkisid tänavusel InvesteerimisFestivalil.
Seksikoolitaja Epp Kärsini sõnul mõistavad ettevõtjad aina enam, et õnnelikus paarisuhtes ja seksuaalselt rahuldatud töötajad on ettevõtte edu pant.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.