Kiirmood, värise! Kaltsukad teevad võimsat tagasitulekut
Kasutatud riiete poed ehk taaskasutuspoed ja roheline mõtteviis muutuvad aasta-aastalt levinumaks. Inimesed hakkavad vähendama või lausa eirama kiirmoe tarbimist ning ostavad kasutatud riideid.
Uuskasutuskeskuse Rakvere poes on müük suvekuudel tavapärasest suurem. Foto: Rahel Lepp
Paljud taolised poed end aga kaltsukateks või kirbukateks enam ei nimeta ning on valinud endale tükk maad peenema nimetuse: tegemist võib olla näiteks taaskasutuspoe, elustiilipoe või suisa butiigiga. Ja nagu mujalgi äris, tunnevad ka kasutatud riiete kaupluste eestvedajad, et suuremad võivad väiksemad alla neelata.
Inimeste tegelikult tarbitud ostukorvis võivad eriti kõrge tõusu läbiteinud teenused ja tooted moodustada nii suure osa, et nendeni jõudnud hinnatõus on palju suurem, kui ametlik hinnatõus. Iga viies eestimaalane arvab, et hinnad on tänavu tõusnud 30%.
Selveri äriarvestuse juhi Kristjan Andersoni hinnangul võib toidukaupade inflatsioon kerkida 25 protsendini, kuid võib loota, et septembris hakkab hinnatõus taanduma. Samas usub Anderson, et toidu kahekohalisi inflatsiooninumbreid näeme järgmise aasta varakevadeni.
Kinnisvarahinnad Eesti väiksemates asulates on aasta-pooleteisega kasvanud ligi kolm korda ning paljudes asulates Harju-, Rapla- ja Lääne-Virumaal valitseb korterite põud. Säärases mahus hinnatõusuks on aga oluline üks eeldus.
Investeerimisekspertide hinnangul saavad järgmised kuus kuni üheksa kuud olema majanduses keerulised, nii et vähemalt sel aastal tasub investeeringuid tehes olla ettevaatlik. Ent ka raskeid aegu saab kasutada tuleviku võitude ettevalmistamiseks, ütles Lääne-Virumaa Uudiste peatoimetaja Aivar Hundimägi Vikerraadio päevakommentaaris.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.