Kadrina vallavolinikud võtsid kolmapäeva õhtul vastu otsuse, mis tähendab, et vallakassasse laekub järgnevatel aastatel tuhandeid eurosid vähem. Rõõmsad selle üle ei oldud, aga otsus oli vaja langetada.
- Jaapani ärimees Toshio Kawabe asemel käis inimestega kohtumas tema kohalik esindaja Erja Järvis, kelle nimele oli ostetud ka suur osa maatükkidest. Foto: Andras Kralla
Otsus ise oli Vohnja külas asuva Vohnja arendusala detailplaneeringu osaline kehtetuks tunnistamine. Kadrina vallavalitsuse ehitusspetsialist Aivar Aruja meenutas, et tegemist on nn Jaapani küla detailplaneeringuga.
Paljud ilmselt mäletavad, et enam kui paarkümmend aastat tagasi soetas Jaapani ärimees Toshio Kawabe Eestis suure hulga maad jaapanlastele puhkekülade rajamiseks.
Kõige suurem arendus nähti ette Vohnja kanti, kuhu kavandati algselt muuhulgas ka tornelamut ja spaakompleksi, millest hiljem küll loobuti, küll jäid aga kavadesse näiteks suur elumajade linnak kolmekorruseliste majade ja umbes 150 väiksema elamuga, polikliinik, golfikeskus, kaubanduskeskus, hotell, lasteaed ja ka uus sild.
Seotud lood
Tänavu toimub 21 aasta järel taas maade korraline hindamine, mis annab objektiivse ja ajakohase info maa turupõhise väärtuse kohta. Maa uus väärtus on alates 31. oktoobrist maaameti veebilehel kõigile huvilistele kättesaadav.
2024. aastal kehtima hakkavate uute maa maksustamismääradega paralleelselt laiendatakse kodualuse maa maksuvabastust ka sellistele ärimaadele, kus on elamispinnad.
Kui aasta eest kinnitas Kadrinas võimul olev valimisliit Tegu Seob, et uus koolimaja on võimalik valmis ehitada valla oma jõududega ehk pelgalt laenuraha toel, siis eile vallavolikogu ette jõudnud järgmise nelja aasta eelarvestrateegia kohaselt päris nii enam ei arvata.
Segasel ja hirmutaval ajal tuleb kulud ja tulud kriitilise pilguga üle vaadata ning säästunipid kõrva taha pannat. Mida aga saavad ette võtta omavalitsused, kes oma eelarve planeerisid ära juba enne suurt kriisi?
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.