AS Maag Grupp sõlmis lepingu AS-i HKScan Estonia (koos tütarettevõttega AS Rakvere Farmid), AS-i HKScan Latvia ja UAB HKScan Lietuva kõigi aktsiate ostmiseks. Tehing vajab eelnevalt Konkurentsiameti luba, kuid pooled loodavad selle lõpule viia 2023. aasta teiseks pooleks. Ettevõtete ostuhind on 90 miljonit eurot.
- Täna hommikul toimunud AS Maag Grupi pressikonverentsil selgitati tehingu tagamaid. Vasakul advokaat Sven Papp, paremal AS Maag Grupp nõukogu liige Erik Haavamäe. Foto: Karli Saul
AS Maag Grupi nõukogu liige Erik Haavamäe kinnitusel tekib suurteks tehinguteks võimalus reeglina keerulistel aegadel. „Maagile annab tehing võimaluse kindlustada oma positsioone piirkondliku toiduainete kontsernina, astume suure sammu edasi ka Läti ja Leedu suunal,“ ütles Haavamäe. „Rasketel aegadel tuleb kokku hoida, et turbulentsetest aegadest üheskoos tugevamana välja tulla. Oleme viimastel aastatel näinud Läti ja Leedu piima- ja lihatööstuste üha jõulisemat sisenemist Eesti turule. Maagile, eelkõige Tere, Farmi, Rannarootsi ja Rannamõisa kaubamärkidele avab tehing vastukaaluks mitu uut ust Läti ja Leedu turule.“
Seotud lood
Piima- ja lihatööstuskontsern Maag Grupp ostab HKScani Balti ärid, tehingu maksumuseks on kuni 90 miljonit eurot.
Rakvere lihakombinaadi ja Talleggi omanik, börsiettevõte HKScan teatas kontserni müügitulu kasvust, samas ärikasum vähenes. Inflatsiooni tõttu suurenenud kulud on kandunud edasi müügihindadesse, käive kasvas kõigil HKScani müügiturgudel.
"Inflatsioon ei saa olla palgakasvu ainus argument."
Tänavu juba 20 miljonit eurot kahjumit saanud HKScani Balti üksuse juht Markus Kirsberg usub, et ettevõtetel läheb aina raskemaks ning need rasked olud püsivad vähemalt järgmise sügiseni.
Palga tõstmine ainuüksi taevasse lennanud tarbijakulude tõttu ei tule toidutootja HKScan Eesti üksuse juhi Markus Kirsbergi sõnul kõne alla. Samas on just inflatsioon üks palgatõusu põhjus, märkis Eesti Panga ökonomist Orsolya Soosaar saates „Kuum tool“.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.