"Kui oleks olnud tavaline aasta, oleks 7,5 protsenti laekumise kasvu olnud väga hea, aga eelmise aasta puhul ei saa sellest rääkidagi," lausus Väike-Maarja vallavanem Indrek Kesküla.
- Väike-Maarja vallavanem Indrek Kesküla nentis, et aasta viimastel kuudel ei olnud tulumaksu laekumine nii positiivne kui planeeriti. Foto: Lisette Luik
Ja Väike-Maarja valla seitsme ja poole protsendi suurune tulumaksu laekumise kasv võrreldes 2021. aastaga on tegelikult üks kehvemaid maakonnas.
Samas oli Väike-Maarja vald ainus, kes jäi tulumaksu laekumise osas aasta lõpuks miinusesse - eelarves nähti ette, et tulumaksu laekub 4,96 miljonit eurot, kokku laekus seda aga 40 129 euro võrra vähem ehk 4,92 miljonit eurot.
Indrek Kesküla rääkis, et tulumaksu laekumise prognoosi suurendati septembris, kuid aasta viimastel kuudel ei olnud tulumaksu laekumine nii positiivne, nagu septembris sai planeeritud.
Seotud lood
Energiakulude järsk tõus, riigieelaraves plaanitud õpetajate palkade tõus, mis survestab tõstma ka teiste haridusvaldkonna töötajate tasusid, panevad järgmise aasta kohalike omavalitsuste eelarved tugeva surve alla.
2022. aasta esimese üheksa kuuga on maksutulu võrreldes eelmise aasta sama ajaga kasvanud 14,4 protsenti. Käesoleva aasta maksutulu kiire kasv peegeldab sisemajanduse kogutoodangu (SKP) tugevat tõusu jooksevhindades inflatsiooni mõjul, kuid reaalhindades on majanduskasv peatunud, teatab rahandusministeerium.
Viimasel ajal on käimas kampaania, kus inimesi kutsutakse üles end oma maakodudesse sisse kirjutama, et väiksemad asulad tulumaksurahadest ilma ei jääks. Pole ju saladus, et paljud inimesed on näiteks Tallinnasse registreeritud, kuid tegelikult peavad oma koduks hoopis mõnd väiksemat kohta.
Eestis tööle hakkava põgeniku palgalt saadud maksutulu läheb praegu aadressita isikute kategooriasse, isegi kui inimene on omavalitsusse sisse kirjutatud – nõnda näeb seadus ette ka eestlaste puhul. Rahandusministeeriumi andmeil on aga KOVid ise nii tahtnud.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.