Investoreid mõjutavad uue valitsuse plaanid Rakverest pärit rahatarkuse edendaja Kristi Saare sõnul üsna vähe, kuid maksutõusudega lüüakse vaesemat osa ühiskonnast.
- Rakverest pärit rahatarkuse edendaja Kristi Saare hinnangul on maksutõusud pigem halvasti välja mõeldud. Foto: Raul Mee
“Minu jaoks kõige suurem üllatus on see, et rikkam osa ühiskonnast jäi sisuliselt maksustamata,” tõdes Saare. Ta loetles, et tuleb küll automaks, aga maksustamata jääb luksuskauba tarbimine ning samuti ei muutu kallimaks näiteks maa või kinnisvara omamine. “Alla 1500 euro teenivatele inimestele minu meelest ei ole hea diil,” märkis ta.
Üldiselt oli Saare sõnul teada, et maksutõusud peavad tulema. Nende teostus on aga tema sõnul küsitav. “Minu arust on need maksutõusud pigem halvasti välja mõeldud, sest käibemaksutõus tavaliselt ikka lööb vaesemat osa elanikkonnast. Suur osa nende eelarvest on sundtarbimine,” selgitas Saare.
Astmelise tulumaksu kaotamise osas viitas ta nädalavahetusel
Lääne-Virumaa Uudistes ilmunud Äripäeva analüüsile, mille järgi kõige rohkem võidavad inimesed, kes teenivad 2000-3000 eurot. Saare lisas, et samal ajal kaotatakse täiendav maksuvaba tulu lisaks laenuintressidele ka laste eest. “Sellega saavad pered ikkagi väga kõvasti pihta. Ma arvan, et see on inimestele väga ebameeldiv üllatus,” rääkis ta.
Seotud lood
Eesti noorima naisena miljonäriks saanud IT-ettevõtja Kristel Kruustük (33) on endale teadvustanud, et rahal on võim muuta maailma. See annab mitmel moel kätte suuna, mida tema ise enda rahaga teeb.
Kristi Saare: tegin elu parima ajastusega tehingu
Kogusime kokku enim silmapaistnud rahatarkuse edendajate, aasta investorite, raamatute autorite ja teiste rahast rääkivate eeskujude Tallinna börsi aktsiaportfellid ning uurisime, kui palju on neil oma nahk mängus. Osa kaasab ka oma lapsi.
Äripäeva raadio hommikuprogrammis jagas rahatarkuse edendaja Kristi Saare nõu, kas praegu tuleks kogu kodulaen meelerahufondist ära maksta.
Tallinnast praegu kinnisvaraturul tootlust leia ning nii on Rahakratt ja Jaak Roosaare asunud seda otsima uuest kuumast piirkonnast – Ida-Virumaalt.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.