Eelmise aasta lõpus Näpi saeveski ostnud Viljandi firma Puidukoda ärikasum oli mullu 2,9 miljonit eurot, kasvades aastaga üle kahe korra.
- Eelmise aasta lõpus osa Näpi saetööstusest ostnud Puidukoja juht Eveli Opmann juhtis varem Estiko-Plastarit. Foto: Liis Treimann
Ettevõte müügitulu aga eelmisel aastal langes. 2022. aastal oli Puidukoja käive 57,8 miljonit eurot, eelmisel aastal 49,1 miljon eurot. Ettevõte märgib oma mulluses aruandes, et 15% suuruse languse põhjuseks oli puitmaterjali turuhindade langus. Mahuliselt tootis ettevõte 2022. aastast enam.
Näpil käivitus tootmine uuesti eelmisel nädalal. “Oleme endiselt veendunud, et see otsus oli õige,” ütles Puidukoja juht Eveli Opmann mullust Näpi saeveski ostuotsust nüüd kommenteerides. Ta tõi välja kolm olulist põhjust, miks ettevõte otsustas just Näpile tulla ning selgitas, miks nad ei ostnud Stora Ensolt kogu saetööstust, vaid ainult puidu järelväärindamise osa ehk höövel- ja värviliinid. Samuti rääkis ta, millest sõltub Näpil tegevuse laiendamine.
Üks oluline põhjus Näpile tulekuks oli see, et ettevõtte senine tootmisüksus Viljandimaal töötab täisvõimsusel. Seetõttu oli valida, kas hakatakse uut liini rajama Viljandimaale või ostetakse ära juba olemasolev tehas.
Seotud lood
Töötajaid hakatakse otsima kohe
Viljandimaal tegutsev höövelpuidutootja Puidukoda ostis Rakvere lähedal asuva Näpi saeveski, mille Stora Enso tänavu sulges. Uus omanik loodab investeeringuga oma tootmismahtu poole võrra suurendada.
Näpi saeveski ostnud ettevõte on saanud juba mitukümmend CVd inimestelt, kes on huvitatud Näpile tööle asumisest. Enne saeveski sulgemist sai seal tööd 100 inimest.
Kolm küsimust Näpi saeveski ostjale
Puidukoda ostis Näpi saeveski eesmärgiga laiendada oma põhitegevust, mis on puitmaterjalile lisandväärtuse andmine hööveldamise ja värvimise näol. Saeveski seadmed müüs eelmine omanik Stora Enso juba varem maha.
Soome metsatööstuskontsern Stora Enso teatas börsile, et sulgeb Näpi saeveski, millega kaotab töö ligi sada inimest.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.