Citadele pank hoiatab, et finantspetturid on juba mõnda aega aktiivselt kasutanud rakendust WhatsApp, kuid nüüd teevad selle kaudu ka üha rohkem kõnesid. Uusimatesse petuskeemidesse on petturid kaasanud ka kullereid.
- Petturid kasutavad aktiivselt WhatsAppi rakendust. Foto: Diego Cervo/Scanpix
Citadele panga IT-turvalisuse osakond on täheldanud, et viimasel ajal on eriti aktiivsed petturid, kes helistavad WhatsApp rakenduse abil politsei-, turva- või pangatöötajatena esinedes ja annavad teada, et inimese pangakaardi andmetes on probleem ja kaart vajab väljavahetamist. Petturid väidavad, et kuller või pangatöötaja tuleb uue kaardiga, kuid enne tuleb kullerile anda vana pangakaart ja PIN-kood. Eriti on selline petuskeem praegu levinud Lätis.
Seotud lood
Kelmid ei ole kuhugi kadunud. Endiselt on liikvel osta-müü kelmused Marketplace's.
Eestlastelt on tänavu petutud 4,4 miljonit eurot
Kõrgelt haritud ja vastutusrikkal positisoonil töötav edukas Eesti mees istub pärast rasket tööpäeva televiisori ees lootuses saada veidigi mõtteid töömuredest eemale. Tema telefon piiksub ja Smart-ID rakendus palub tal sisestada PIN2. Pikalt mõtlemata sisestab mees koodi.
Telefonipettused on kasvanud võimsalt
Esimeses kvartalis registreeriti peaaegu viis korda rohkem telefonipettusi kui 2022. aasta neljandas kvartalis. Ligi viis korda kasvas ka kahjusumma.
Ohvriteks on ka mehed
Armastuspettuste arv eelmisel aastal kahekordistus ja see on jätkuvalt kasvutrendis, kirjutab SEB turbekeskuse turbejuht Kätlin Kukk.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.