Autoturgu võib hakata kummitama eraklientide passiivsus ja vanade autode import
Suure tõenäosusega valitseb uue aasta esimeses kvartalis Eesti autoturul vaikelu, eriti just eraklientide osas. Kas autoostjate soovid ja võimalused taastuvad, sõltub pigem Eesti makromajanduslikust olukorrast.
Samas prognoosib Amservi tegevjuht Rene Varek, et korporatiivkliendid jätkavad autode soetamist vastavalt vajadusele, sest registreerimistasu mõju autoomamise üldkuludele jääb siiski väikseks.
Eestis võetakse aasta viimastel tööpäevadel liiklusregistrist arvelt maha tuhandeid sõidukeid seoses uuest aastast kehtima hakkava mootorsõidukimaksuga.
Terendav mootorsõidukimaks on toonud sügiskuudel erakordselt suure arvu autode registreerimisi. Vaiksemal uuel aastal võib turu mootorit käimas hoida automaksust poole kompenseerimine.
Autode ostmine ja müük on eesootava automaksu tõttu hüppeliselt kasvanud. Neil, kes soetavad uue auto järgmisel aastal, on valik arvestada ka automaksuga kaasnev registreerimismaks liisingu summasse.
650 000 eurot maksnud superauto ostnud ettevõtja Oleg Gross kinnitas, et ostis nii kalli auto mitte eputamiseks, vaid selleks, et see järelturul maha müüa ja korralik kasum teenida.
15 aastat kestnud keskpankade rahapoliitika tagajärjel ei ole meil enam vabu kapitaliturge ning kogu globaalne majanduskasv tuleneb võlakoorma suurenemisest, mitte tootlikkuse kasvust. See jätkusuutmatu kasv lõpeb peagi väga suure kollapsiga, kirjutab Soome majandusteadlane Tuomas Malinen.