Mart Raamat: ärme maainimest hobuse selga maksusta
Jätkuks valitsejatel ainult oidu ja sihikindlust, et maainimest mitte hobuse selga ja veondussektorit jälle Lätti maksustada, kui nad transpordile terviklikku maksukeskkonda kujundavad, loodab Eesti Transpordikütuste Ühingu tegevjuht Mart Raamat.
Eesti Transpordikütuste Ühingu tegevjuht Mart Raamat Foto: Raul Mee
Pärast valimisi ei jõudnud koalitsiooniläbirääkijad õieti laua tahagi istuda, kui lõhati tõeline üllatuspomm – uus valitsus teatas plaanist kehtestada automaks. Kuna seni on auto omamise ja registreerimise maksustamine olnud Eestis tõeliseks poliitiliseks teema non grata’ks, siis tekitas see Eesti avalikkuses tõsist furoori.
Kõige mõistlikum oleks kehtestada ühekordne automaks maaletoomisel nii uutele kui ka kasutatud sõidukitele, kuna eristuste tegemine jätaks võimalusi maksukohustusest kõrvale hiilimiseks, rääkis Amserv Grupi tegevjuht Rene Varek.
Valitsuse maksukavadest on Äripäevas seni kõige põhjalikumalt ja kirglikumalt väideldud automaksu üle, mille vastu niivõrd ei oldagi, kuivõrd kaheldakse poliitikute võimes anda eesmärgile vastav sisu.
Kui automaks vältimatult tuleb, peame siis koos nõu, milline lahendus ergutaks majandust, toetaks kohalike taastuvate kütuste tootmist, vähendaks fossiilkütuste importi ja looks Eesti inimestele parema elukeskkonna, kirjutab Alexela juhatuse esimees Marti Hääl.
Kaja Kallase kolmas valitsus peab kõvasti vaeva nägema Kallase eelmise kahe valitsuse jäetud miljardise auguga. See oleks lihtsam, kui samal ajal ei plaaniks Kaja Kallase neljas valitsus kaevata uut mitmesajamiljonist auku.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.