Psühholoogiliselt ebaturvaline töökoht tapab uute ideede sünni ja summutab inimeste teotahte. Kuidas ära tunda sellist töökeskkonda ning luua õhustik, kus töötajad tunnevad, et võivad oma arvamusi avaldada ning nende roll ettevõttes on oluline, jagab sertifitseeritud coach ja organisatsioonipsühholoogia edendaja Liina Kadari.
- Liina Kadari, Ave Laas ja moderaator Joonas Hellerma konverentsil "Meelerahu 2023". Foto: Erakogu
Liina Kadari esines konverentsil "Meelerahu 2023". Pakume Lääne-Virumaa Uudiste lugejatele kuulamiseks tema ettekannet, milles ta räägib turvatundest töökohal.
Kõik ideed ja mõtted ei ole geniaalsed ning sellepärast filtreerime me töökohal üsna palju, mida ja millal öelda. „Me anname päeva jooksul igale toimunud olukorrale mikrohinnangu ning selle pealt otsustame, kuidas edaspidi käitume või mida ütleme. Selle tulemusena otsustame inimestena tihti, et mugavam on tööl käia, kui me alati oma arvamust ei avalda. Keskkondades, kus ka tööandja ei soodusta oma arvamuse avaldamist ja töötajad massiliselt pigem vaikivad, tekib nii-öelda vaikuse epideemia,“ räägib Kadari.
Seotud lood
Pekkikeeramise õppetunnid jätkuvad. Täna võtame vaatluse alla tagasiside andmise. Juhid pööravad sellele sageli liiga palju tähelepanu – saab ju märksa hõlpsamalt! Mis siis, kui tulemus on pisut ... pekkis.
Koos kaugtöö võimaluste suurenemisega ja erisuguste tehnoloogiate kasutamisega kogevad paljud töötajad oma kolleegidest ning töökultuurist eraldatuse ja üksilduse tunnet. Töökoha üksindus võib oluliselt mõjutada töötaja heaolu, töörahulolu ja tootlikkust.
Lühemast ehk neljapäevasest töönädalast hakkab tasapisi saama uus normaalsus, aga mitte kohe ja kõigile, kirjutab Targa Töö Ühingu juhatuse liige Ave Laas.
Möödas on ajad, mil eeldati, et kõik töötajad peavad olema kontoris kellast kellani. Siiski on endiselt levimas müüt, et paindlik töökorraldus hõlmab vaid väikest osa Eesti tööandjatest ja töövõtjatest, ütles endine Võsu kooli juht, praegune Jüri gümnaasiumi direktor Liina Altroff.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.