Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult. Uut mudelit testis autoajakirjanik Karl-Eduard Salumäe.
- Uue Škoda Kodiaqi tutvustus toimus Hispaanias Barcelona lähistel. Fotodel olev auto on Sportline’i varustuses. Foto: Škoda Auto
Seda autot hakkab Eesti teedel ja tänavatel kõvasti nägema. Esimese põlvkonna Škoda Kodiaq, lühendatult Škodiaq, püsis siinmail stabiilselt viie populaarseima mudeli hulgas ning olles uue generatsiooni kõigi praeguste versioonidega Hispaanias toimunud tutvustusel sõita saanud, ei näe ma ühtegi põhjust, miks see traditsioon ei võiks jätkuda. Škoda suurim linnamaastur sai tõesti uus, kuid jäi äratuntavalt „škodiaqilikuks“.
Sest mis sel eelmisel Kodiaqil õigupoolest üldse viga oli? Palju küll mitte. Jah, see oli nüüdseks tehnoloogiliselt ja moraalselt mõnevõrra vananenud, ent sobis ruumikuse ja sõiduomaduste poolest jätkuvalt konkurentidele mõõdupuuks. Pealegi – vaadates Volkswageni kontserni vahepealseid „saavutusi“ puutetundlike teabe- ja meelelahutussüsteemide loomisel, võis Kodiaqi rohkemate füüsiliste nuppudega lahendust hoopis rasvaseks plussiks pidada.
Täpselt nõnda siis tehtigi: niigi pööraselt ruumikas auto sai veelgi mahukam, pardale toodi moodsaid tehnoloogiaid ning käsitsetavust ja juhitavust kujundades lähtuti kainest mõistusest.
Hübriididest diisliteni
Vahest olulisima uudisena sai Škoda Kodiaq hübriidversioonid, nii poolhübriidi (mild hybrid) kui „pistiku“. Teada-tuntud 1,5liitrise bensiinimootori ja seitsmeastmelise DSG-käigukastiga poolhübriid on nüüd ühtlasi baasmudeliks. Manuaalkäigukasti, mille öeldavasti valis kõigest 3% esimese Kodiaqi ostjatest (neid on müüdud Euroopas ja mujalgi ligi kaheksa aastaga kokku 865 000 eksemplari), enam ei pakutagi.
Seotud lood
Soodsaim Tesla muutus mudeliuuendusega ühekorraga veelgi teslalikumaks ja nn traditsiooniliste automarkide toodangule sarnasemaks, kirjutab proovisõitu teinud autoajakirjanik Karl-Eduard Salumäe.
Mazda uus lipulaev CX-60 on meeldivalt mazdalik, kuid ilmutab paaris aspektis ootamatut rabedust, kirjutab uue mudeliga proovisõitu teinud autoajakirjanik Karl-Eduard Salumäe.
Täiselektriline linnamaastur DFSK Seres 3 pole naeruväärne nagu varasemad Hiina autod, ent küündib tuntud tegijatega ühele pulgale peamiselt hinna poolest.
Dacia Springil on sapaka võimsus ja Žiguli kiirendusvõime, ent loeb hoopis tõik, et 10 aastat tagasi oleks see sotsiaaltöötajatele lausa luksusliku mulje jätnud.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.