• 04.02.24, 09:45

Autotest: Tesla Model 3 tegi uuenduskuuri

Soodsaim Tesla muutus mudeliuuendusega ühekorraga veelgi teslalikumaks ja nn traditsiooniliste automarkide toodangule sarnasemaks, kirjutab proovisõitu teinud autoajakirjanik Karl-Eduard Salumäe.
Uute saledamate esituledega ei meenuta Model 3 enam konna, jõehobu või Piilupart Donaldit, Teslale omase valgena pigem ehk tehisintellekti nägemust Airpodi ja muumimamma ristandist.
  • Uute saledamate esituledega ei meenuta Model 3 enam konna, jõehobu või Piilupart Donaldit, Teslale omase valgena pigem ehk tehisintellekti nägemust Airpodi ja muumimamma ristandist. Foto: Andras Kralla
Rool ja ekraan – see ongi sisuliselt kõik, mis uuendatud Tesla Model 3 juhikohalt vastu vaatab. „Äärmine minimalism“ tundub vähe öeldud. „Tühi nagu avastamata talendiga armuvalus luuletaja külmkapp“ kõlab õigemini.
Model 3-l, soodsaima hinnaga Teslal, puudub sarnaselt mitme teise elektriautoga käivitusnupp. Ühtlasi pole sel näidikuplokki, kiirust jmt kuvatakse suure ekraani vasakus ülaservas. Ventilatsiooniavad on elegantselt ära peidetud. Nuppe-klahve tuleb tikutulega otsida – kui näiteks istme reguleerimiseks või akende liigutamiseks on need olemas, siis isegi kindalaegast saab avada ainult (!) ekraani kaudu.
Ent need asjad olid Model 3-l sedamoodi juba enne. Mudelivärskendusega kaotati ära ka roolitagused kangid, nii suunatulede kui käigu oma. Esimeste jaoks on nüüd roolil puutetundlikud nupud, käikude lülitamine käib aga … no kust mujalt kui ekraanilt!
Model 3 Higlandi sõitjateruum ise paistis meile nii tühi, et panime fotole ka käe. Näpib see raadio juhtimise rullikut.
  • Model 3 Higlandi sõitjateruum ise paistis meile nii tühi, et panime fotole ka käe. Näpib see raadio juhtimise rullikut. Foto: Andras Kralla
Elon Muski autovabrik tõesti teeb paljusid asju nn traditsioonilistest autotootjatest teisiti ning, nagu näha, keerab mõnes mõttes teslalikkust ajapikku juurdegi. Kuid samal ajal võib tähendada, et teatud aspektidesse suhtutakse „gerontidega“ järk-järgult üha sarnasemalt.
Tähelepanu „riistvarale“
Uuenduskuuri läbinud Tesla Model 3, lisanimega Highland, erineb senisest versioonist märksa rohkema kui kangidevaba lahenduse poolest. Lühidalt kokku võetuna mõjub see tervikuna oluliselt tummisema tükina.

Seotud lood

Arvamused
  • 13.01.24, 14:43
Aasta autoauhinnad, aga teistmoodi
Äripäeva autolugude toimetaja Karl-Eduard Salumäe hõikab maha, milline mullu proovitud autodest oli tema hinnangul parim.
Uudised
  • 14.01.24, 21:39
Eesti aasta auto 2024 on Peugeot 408
Eesti mainekaima autoauhinna Eesti aasta auto võitis tänavu Peugeot 408.
Uudised
  • 23.11.23, 11:59
Autoekspert andis paljusid vihastava ostusoovituse
Aasta auto žüriiliige Karl-Eduard Salumäe ütleb, et uued autod on muutumas luksuseks. Tema soovitus teistele roolikeerajatele on võimalusel eelistada väiksemat autot.
Kasulik
  • 16.04.23, 11:00
Arvustus. Volkswagen ID.5-l puudusi jagub, kuid see teeb 1,5 asja õigesti
Elektri-Volkswageni perekonna järjekordne liige sunnib ümber harjuma, milliste omadustega me seda marki seostame, kirjutab uudismudeliga testsõidu teinud autoajakirjanik Karl-Eduard Salumäe.
  • ST
Sisuturundus
  • 04.11.24, 07:30
Selveri “Kuldne Kolmapäev” jõudis e-poodi ja laienes pensionipäevadele
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Lääne-Virumaa Uudised esilehele