Riik on seni arvutanud bussifirmadele makstavat maakonnaliinide tasu aasta jagu ette ning arvestanud hinnatõusu tarbijahinnaindeksi järgi, mis on viinud vedajad sel aastal pankroti äärele, rääkis Hansabussi juht ja Autoettevõtete Liidu juhatuse liige Indrek Halliste.
“Kuidas me saame banaani kilohinna tõusu järgi arvestada kulusid bussinduses, kus põhikulu moodustavad kütus ja palk?” viitas Halliste Äripäeva raadio hommikuprogrammis probleemile, et tarbijahinnaindeksi järgi ei ole mõistlik bussiliinide dotatsioone arvutada.
Halliste pakkus intervjuus probleemile välja nii kiire kui ka pikema vaatega lahenduse. Samuti tõi ta välja, kui suures osas on Hansabussi tasuta maakonnaliinid sel aastal alarahastatud ja mis summas peaks riik sel aastal bussifirmadele hinnatõusu hüvitama. Samuti selgitas Halliste, kuidas linnadevahelised bussiliinid endiselt ettevõtetele kasumit toovad ja miks ei ole tasuta bussiliiklus tema hinnangul mõistlik.
Foto: Andras Kralla
Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.