Nissan on olnud teerajajaks nii elektriautode kui crossoverite segmendis. Seekord üllatab Nissan meid täiesti uue elektrifitseeritud tehnoloogiaga, mida nimetab e-POWERiks.
e-POWERi kohta võiks ju öelda hübriid, sest ka e-POWERi vereringesse kuulub nii elektri- kui ka sisepõlemismootor. Kuid erinevusi on siiski mitmeid: e-POWERi puhul ei sekku bensiinimootor otseselt auto liikumisse ehk sisepõlemismootor ei ole ratastega ühendatud. 1,5-liitrise turbojõuallika ülesanne on varustada elektrimootorit otse või aku vahendusel energiaga. Ratastega on ühendatud vaid võimas elektrimootor, mis tagab ühtlase, sujuva ja erksa kiirenduse ning elektriautoliku vaikuse.
Elektrimootori 190 hobujõudu ja 330 njuutonmeetrit kiirendavad umbes 1,7-tonnise tühimassiga Qashqai paigalt sajani 7,9 sekundiga ehk auto reageerib koheselt gaasipedaali vajutusele. Üheks e-POWERi erinevuseks konventsionaalse hübriidiga võrreldes ongi see, et e-POWERil puudub käigukast täielikult ja seega ei kulu lisaaega käiguvahetusele. Auto reageerib pedaalivajutusele koheselt.
Nissan Qashqai e-POWERi kombineeritud kütusekulu 5,3-5,4 liitrit sajale kilomeetrile peab ka praktikas paika. Ühe paagitäiega saab sõita üle 1000 km. e-POWERi energiakulu on sarnane elektriauto dünaamikale: väga ökonoomne linnaliikluses ja suurem maanteel. Sõidumugavus, kiirendus ja salongi vaiksus annavad samuti elektriauto tunnetuse.
Tuntud Nissani elektriautolt LEAF on võetud üle ka nö ühe pedaali juhtimise tehnoloogia ehk e-Pedal Step. e-Pedal Stepi puhul ei pea näiteks aeglaselt liikuvas ja sagedast pidurdust nõudvas linnaliikluses pideval jalga gaasipedaalilt pidurile liigutama. Piisab gaasipedaali vabastamisest, et auto kiiruse maha võtaks. Selle protsessi käigus regenereerib e-Pedali kasutamine energiat, mis salvestatakse akusse. e-Pedal Stepi funktsiooni saab välja lülitada, kuid pigem lisab see sõidumugavust.
„Elektriautod on tulnud, et jääda, kuid elektriautodele üleminek on pikk protsess. Ja me kõik teame, et paljusid inimesi hirmutab nende sõiduulatus. e-POWER annab võimaluse nautida sõitu vaikse ja säästliku elektrimootoriga ning seda laadimisvajaduseta,” ütleb Wiru Auto OÜ tegevjuht Rainer Lille.
e-POWERi eeliseks on see, et mootor töötab võimalikult optimaalses vahemikus ja parima surveastmega. Tulemuseks on väiksem kütusekulu ja madalam CO2-heitkogus võrreldes traditsioonilise sisepõlemismootoriga. Samuti on tänu väiksemale mootorimürale sõit oluliselt mugavam ning sellise autoga sõit avaldab minimaalset mõju linnaõhu kvaliteedile.
„Qashqai e-POWER sobib nii linnas kui ka maapiirkonnas elavatele inimestele,” ütleb Rainer Lille. „Nissani uuringud on näidanud, et Euroopa crossoverite omanikud veedavad enam kui 70% oma sõiduajast linnas ja lähiümbruses, kuid seejuures tunnevad nad, et peavad keskkonnasäästlikuma sõiduki puhul tegema kompromisse sõidumugavuse osas. e-POWER tuleb sellele probleemile vastu, sest tänu täiustatud aku- ja elektrimootori tehnoloogiale ning uuenduslikule muutuva surveastmega mootorile pakub see ökonoomsust sõidurõõmu rikkumata.”
e-POWERi tehnoloogiat kasutab Nissan ka uue X-Traili puhul. Uuel Nissan X-Trailil on valikus lisaks e-POWERile ka nelikveoline e-4ORCE tehnoloogia, millel on lisaks ühele elektrimootorile kasutuses ka teine elektrimootor sõiduki tagaosas. Kahe võimsa elektrimootori olemasolu tagab kohese nelikveo ja toob auto välja ka kõige keerulisematest teeoludest.
Et saada osa selle suurepärase tehnoloogia omadustest, tuleb Nissan Qashqai e-POWERit proovida ja seda saate teha Wiru Auto esinduses. Olete oodatud uute Nissanitega tutvuma!
Wiru Auto, Kreutzwaldi 7, Rakvere, tel. 329 5560, e-post
[email protected] Seotud lood
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.