Parima kingituse saladus peitub enamasti mitte selle füüsilises vormis, vaid sõnumis, mida kink edastab. Sõnumiga kingitus väljendab tänulikkust, austust, armastust või muud kingisaajale olulist emotsiooni ning jääb temaga pikaks ajaks. Kuidas leida see õige, tähendusega kingitus?
- Ära unusta läbi mõtlemast toote pakendit – see on esmaemotsioon, mis aitab kas kingitust muuta paremaks või hoopis selle väärtust vähendada (lohakas pakend võib tekitada tunde, et kingisaaja pärast ei olnud mõtet pingutada).
Klientidele ja koostööpartneritele jõulukinke planeerides uuritakse
Kruze Disaini töötajatelt sageli, kas on olemas mingeid uusi ägedaid tooteid. Samas jääb seejuures sageli tagaplaanile, et hoopis olulisem on sõnum, millega toode siduda. Näiteks kui kõlaril on kirjas „Kuuldavasti parim” koos ettevõtte logoga, läheb see kingisaajale kindlasti rohkem hinge kui ilma sõnumita kingitus.
Ka harilik toidukorv oliivipurgi, juustu ja veiniga saab uue tähenduse, kui sinna juurde lisada kena pakend koos tähendusliku sõnumiga: „Armastus käib kõhu kaudu”.
- Teekarp koos maitsvate teedega on väga sobilik koht soojuse, tervise, läheduse jms rõhutamiseks.
Planeerides töötajatele, koostööpartneritele või kolleegidele kinki, tasub hoolega läbi mõelda:
1. Ideelahendus. Kui planeerite teha meeldejäävaid ja südamest tulevaid jõulukinke, on oluline esmalt mõelda välja kingi eesmärk. Kas soovite tänada, motiveerida, tähistada saavutust? Kaaluge kingituste isikupärastamist vastavalt saajatele, kasutades teadmisi nende huvide, eelistuste või hobide kohta. Kellele ja miks kink tehakse ning millist sõnumit on soov sellega edastada? Sellest lähtuvalt saab valida toote ja mõelda läbi sõnumi. Protsess võtab aega, aga kui idee ja lahendus on korralikult läbimõeldud, täidab kink kindlasti eesmärki! Kaasake julgelt oma ala eksperdid, et tulemus oleks ideaalne.
- Bränditud rõivaste ja aksessuaaride juures on oluline mõelda, et bränding poleks liiga pealetükkiv ja et kingisaaja sooviks nendega ka ringi käia. Seljakoti juurde sobivad sõnumid seoses raskuse kandmise ja koostööga, heade ideede mahutamise jm-ga.
2. Tootmine. Ägeda sõnumi muudab veel efektsemaks kvaliteetne tootmine ning vinged erilahendused. Kruze Disainil on üle 25 aasta kogemusi ja sobivad tehnoloogiad, et luua vastupidav, särav ning õigele materjalile sobiv trükk. Vastupidisel juhul võib juhtuda, et sõnum kulub maha ega täida soovitud eesmärki. Küsida tasub alati, sest efektne lahendus ei tähenda sugugi alati suurt kulu – ei ajalises ega rahalises mõttes!
3. Pakendamine. Pakend loob kingisaajale kingitusest esmamulje ning me kõik teame, et just väikesed detailid on need, mis loevad! Karbike, kinkepael või kaardike ettevõtte logo ja ilusa sõnumiga püüab kohe pilku. Läheneda võib ka huumoriga, näiteks üks transpordiettevõte tegi kunagi kaubikukujulise salvrätikute hoidja sõnumiga „Nii kiire, et ajab nutma”. Hea nali meie hallis argipäevas on alati omal kohal!
4. Saatmine. Oluline on ka kingituste kohaletoimetamine – siin tasub olla praktiline ja jätkusuutlik ning mõelda korralikult läbi, kuidas efektiivselt, keskkonnasõbralikult ja võimalikult väikese ajakuluga kink saajani jõuaks. Kui kingisaajaid on mitusada, siis ei ole mõistlik panna enda aega lukku komplekteerimise, pakendamise ja kullerdamisega. Säästa aega, raha ja närve ning planeeri kohe alguses ka kõik saatmisega seonduv.
- Reisimisele lisab mugavust ja emotsiooni läbimõeldud sõnum, näiteks sobivad siia mõtted seoses turvalisuse, mugavuse, maailma avastamise, koduigatsuse jm-ga.
Kruze Disain aitab välja mõelda kingituste terviklahenduse ehk tegeleb rõõmuga klientide eest nii ideelahenduse, tootmise, pakendamise kui ka saatmisega. Küll aga on oluline arvestada, et kogu protsess ideest valmiskinkideni võtab aega – seega on käes viimane aega jõulukinkidega tegelemiseks, et pühad saaksid saabuda muretult ja stressivabalt.
Sooja sõnumiga jõulukinkide tegemine klientidele ja koostööpartneritele on suurepärane võimalus tänada neid meeldiva koostöö eest ning näidata, kuidas nende panust hinnatakse!
Selleks, et kingitus tuleks tõesti äge, pakub Kruze Disain oktoobris ühe tunni tasuta ideelahendust ja nõustamist, mida saab läbi viia nii e-kohtumise teel kui ka Kruze näidistesaalis Tallinnas. Kirjutage või helistage julgelt, et leppida kokku aeg tasuta konsultatsiooniks, kasudes märksõna „ideelahendus”!
Seotud lood
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.