HKScan Estonia juhatuse esimees Anne Mere rääkis intervjuus Tööstusuudistele, et 2020. aastal õnnestus neil suurem läbimurre Saksamaal, kus nende toodetud tooted on enamustes suurtes kaubanduskettides saadaval nagu Rewe, Edeka, Kaufland, Lidl, Penny jne.
- HKScan Estonia juhatuse esimees Anne Mere. Foto: LIIS TREIMANN
„Hetkel ekspordime Saksamaa kettidesse üle 15 erineva toote,“ ütles Mere. Ta tõi näite, et sel aastal hakkasid nad Saksamaale tootma Aasia turu populaarset Dim Sume-e, mis täidetud nii sealiha kui ka taimse seguga.
Toiduainete ekspordi sihtriigid on Mere sõnul eelkõige lähiriigid ja siin suuri tagasilööke pole. „Räägime mõneprotsendilisest langusest.“ Ta ütles samas, et uute turgude avamine on hetkel praktiliselt võimatu.
Töö eksporditurugude jätkub ning nad loodavad leida uusi kliente ka teistest Euroopa riikidest nagu Itaalia, Hispaania ja Poola. „Tootegruppidest soovime keskenduda kõrgema lisandväärtusega toodetele ning otsida sihtturgudelt täitmata nišše.
Küsitakse arvamust, aga kuulda ei võeta
Mere tõdes, et ettevõtete käest küsitakse arvamust, aga vaatamata selgetele argumentidele, kuulda ei taheta võtta. „Näiteks jäätme- ja pakendiseaduse muutmisel tahetakse seadusesse lisada eesmärke ja piisanguid, mida ei ole reaalses elus võimalik kontrollida ega järgida,“ ütles ta.
Tema sõnul soovitakse kehtestada müügipakendi ringlusesse võtmise piirmäär, kuid müügipakendit pole sageli teistest pakendi tüüpidest võimalik eristada, seda ei koguta eraldi ja selle ringlusesse võtmine on määrdumise tõttu kõige keerulisem. „Idee on üllas, aga reaalsuses ei ole see lihtsalt teostatav.“
Loe täispikka intervjuud Anne Merega
teemaveebist Tööstusuudised.ee.
Seotud lood
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.