Telia Eesti küberturbe valdkonna juhi Aigar Käisi sõnul on täna käivitunud Eesti suunas suurem petukõnede laine, kus petturid esinevad panga esindajana.
- Petistelt kõne saades on ainuõige see kohe katkestada.
Petukõned tulevad just kui Eesti numbrilt ehk suunakoodiga +372, kuid suunakoodile järgnevad juba sellised numbrid nagu 0, 1 või 2, mis pole Eesti telefoninumbritele iseloomulik numeratsiooni algus (ehk siis nt +3720…; +3721…; +3722…).
Helistajad püüavad inimestega kontakti saada vene keeles.
Aigar Käisi sõnul on tegu tüüpilise petukõnega, mille käigus püütakse inimestelt välja meelitada nende pangaparoole.
„Kui te peaks sellise kõne saama, tasub see viivitamatult katkestada. Samuti ei tohiks mingil juhul järgida helistaja juttu ja juhiseid,“ ütles Telia küberturbe valdkonna juht.
Käisi kinnitusel tegeleb Telia hetkel selle nimel, et saabuvaid petukõnesid blokeerida.
Üleeile helistas Tapal elavale 61-aastasele mehele vene keelt kõnelev naine, kes tutvustas end Swedbanki töötajana. Mehele väideti, et tema nimele on võetud kiirlaen ja kui ta soovib sellest loobuda, paluti tal sisestada Smart-ID koodid, mida kannatanu ka tegi.
Hiljem avastas kannatanu, et tema nimele on võetud kiirlaenu, mis koos tema kontol olnud rahaga kanti edasi võõrale arveldusarvele. Kahju on kokku 7000 eurot.
Samal päeval helistas Rakveres elavale 45-aastasele naisele vene keelt kõnelev isik, kes tutvustas end Swedbanki töötajana ja palus avaldajal turvalisuse tagamise ettekäändel kinnitada Smart-ID abil talle edastatud koodid.
Helistaja juhendamisel tegi kannatanu ülekande ilma tema teadmata tema nimele avatud pangakontole. Kahju on kokku 3000 eurot.
Seotud lood
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.