Eesti Betooniühingu ja Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liidu korraldatavale konkursile „Aasta betoonehitis 2021” esitati 16 ehitist. Nendest üks asub Lääne-Virumaal.
- Aaspere eritasandiline ristmik kandideerib Aasta Betoonehitis 2021 konkursil. Foto: Tiit Veermae
„Betoonehitiste võistluse geograafiliselt laia haaret näitavad uute hoonete ja rajatistega osalevad kolm Eesti suuremat linna, aga ka Ida- ja Lääne-Virumaa ning kolm Harjumaa valda,” sõnas Eesti Betooniühingu juhatuse esimees Imre Leetma pressiteate vahendusel.
„Võistluse ja betoonehitiste laia paletti näitavad hästi osalevate ehitiste tüübid: büroohooned, hooldekodu, koolid, korterelamud, rulapark, sadamaterminal, sillad, tervishoiuasutus, tunnelid,” lisas ta.
Leetma sõnul võib alanud võistluse üheks märksõnaks pidada betooni julget kasutamist avaliku linnaruumi, linnadisaini elemendina – alates Tallinna sadama kruiisikaist ja Tartu Riia-Vaksali tänava tunnelitest ja viaduktist kuni Tondiraba pargi rulapargini.
Eesti Betooniühingu juhatus kinnitas kõik võistlusele esitatud 16 ehitist „Aasta betoonehitis 2021” nominentideks.
„Möödunud betoonehitiste aastat võib nimetada sildade ja tunnelite ehituse aastaks – võistlusel osaleb lausa viis silda-tunnelit,” ütles Eesti Betooniühingu tegevdirektor Toomas Vainola. „Nende hulgas on ka Rail Baltica esimene valminud viadukt – Saustinõmme Tallinna ringteel.”
2021. aasta betoonehitise tiitlile kandideerivad:
1.Aaspere eritasandiline ristmik, Vanamõisa viadukt ja Sauste jalgtee tunnel, Tallinn-Narva maantee, Haljala vald, Lääne-Virumaa
2.Ahtme aktiivravi- ja tervisekeskus, Ilmajaama 14 ja 12, Ahtme, Kohtla-Järve, Ida-Virumaa
3.Ajamaja, Rotermanni 6, Tallinn
4.Erivajadusega inimeste kodu, Merimetsa tee 3, Põhja-Tallinn, Tallinn
5.Kadaka Metsapark, korterelamud, Ehitajate tee 91/1 ja 91/2 ning Kadaka tee 141 ja 141a, Mustamäe, Tallinn
6.Kindluse kool, Roheluse tee 4, Järveküla, Rae vald, Harjumaa
7.Lahekalda korterelamud I etapp, Paekalda 22, 24 ja 24a, Lasnamäe, Tallinn
8.Mary Kay muusikastuudio, Alfagaten 1, Mölndal, Rootsi
9.Männiku ja Liiva kergliiklustee tunnelid, Tallinn
10.Pärnu ühishoone, Tammsaare 61, Pärnu
11.Riia-Vaksali tn. tunnelid ja viadukt, Tartu
12.Siug sild, Gonsiori ja Majaka t. ühendav kergliiklustee, Lasnamäe, Tallinn
13.Tabasalu riigigümnaasium ja Tabasalu põhikool, Kooli 7/Nooruse 6, Harku vald, Harjumaa
14.Tallinna ringtee Saustinõmme viadukt, Saku vald, Harjumaa
15.Tallinna sadama kruiisiterminal, Logi 4/2, Tallinn
16.Tondiraba pargi rulapark, Lasnamäe, Tallinn.
Konkursi eesmärgiks on leida ja esile tõsta ehitisi, mille nägusus ning efektiivne ja ökonoomne teostus demonstreerivad betooni kui kodumaise materjali eeliseid ja võimalusi.
Võidab objekt või menetlus, kus oluline panus on olnud Eestis registreeritud ettevõtjate tööl ja Eestist tarnitud betoonmaterjalidel. Võidutöö valimisel arvestatakse ka objekti projekteerimise ja ehitamise professionaalsust ning nõudlikkusastet, kvaliteeti ja innovaatilisust.
Peaauhind kuulub võiduidee autorile. Äramärkimist leiavad võitnud objekti tellija, projekteerija, ehitaja, betooni ja raketiste tarnija.
Kahekümne teist korda korraldatava võistluse žüriisse kuuluvad Eesti Arhitektide Liidu, Eesti Betooniühingu, Eesti Ehitusettevõtjate Liidu, Eesti Ehitusinseneride Liidu, Eesti Ehituskonsultatsiooniettevõtete Liidu, Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liidu, Kunda Nordic Tsemendi ja ehitusajakirjanduse esindajad.
Võistluse žürii alustab tööd jaanuaris.
Võitja kuulutatakse välja Betoonipäeval märtsikuus 2022. aastal.
Eesti Betooniühing ja Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liit on kakskümmend üks aastat korraldanud aasta parimate betoonehitiste konkurssi.
2020. aasta betoonehitiseks valiti – Laaneotsa maja. Konkursi peaauhind, arhitektuur – Joel Kopli (KUU Arhitektid).
Tellija auhind: eraisik; Konstruktori auhind: Mihkel Kannelmäe; Ehitaja auhind: Mapri Ehitus OÜ; Betoonitööde auhind: Evocon Grupp OÜ; Betooni auhind: HC Betoon AS; Raketise auhind: Peri AS.
2019. a. Betoonehitis – Sisekaitseakadeemia. Peaauhind – Arhitekt11 OÜ.
2018. a. Betoonehitis – Eesti Kunstiakadeemia. Peaauhind – Kuu Arhitektid: Joel Kopli, Koit Ojaliiv, Juhan Rohtla, Eik Hermann.
2017. a. Betoonehitis – eramu Viimsis. Peaauhind – tellija Mait Rõõmusaar.
2016. a. Betoonehitis – Eesti Rahva Muuseum. Peaauhind – DGT Architects (Dan Dorell, Lina Ghotmeh, Tsuyoshi Tane).
Seotud lood
Suurematest teeehitustöödest on järgmisel aastal transpordiametil Lääne-Virumaal plaanis teha taastusremonti neljal lõigul, pindamistöid kokku 170 kilomeetril, kogu teekatendi vahetust 8,4 kilomeetril ning remonti läheb ka üks sild.
Milline Lääne-Virumaa vald panustas tänavu enim teedeehituses tolmuvabade teede rajamisse ning kui palju rajati mustakattega teid maakonnas kokku.
Eesti riik on pärast taasiseseisvumist ehitanud 30 aastaga kokku 97 kilomeetrit ehk keskmiselt 3,2 kilomeetrit neljarealisi teid aastas. Sama tempoga jätkates valmivad kolm põhimaanteed aastaks 2127, selgub Eesti Taristuehituse Liidu analüüsist.
Vallimäe külastajatele on juba pikka aega muret teinud sealsed kehvad teeolud. Rakvere Linnavalituselt olukorra kohta uurides selgus, et juba jaanipäevaks peaks probleem olema lahendatud.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.