Kaks korda aastas – kevadel ja sügisel – toimub töötukassa eestvedamisel populaarne töö- ja karjäärimess, kus saavad omavahel kokku tööandjad ja tööotsijad. Ja ehkki sarnaselt kahe eelmise aastaga peetakse ka sel aastal üritust virtuaalsel kujul, pakuvad osades maakondades tööandjad lisaks ka võimalust silmast-silma suhtluseks.
- Koroona ajas töömessid veebi, enne seda toimusid need reaalselt. Foto: Andres Haabu
Tänavune mess toimub neljal päeval: 20.-23. septembrini. Kokku tuleb seekordsele töömessile registreerunud 150 tööandjat: klienditeenindusettevõtted, tootmis- ja tööstusfirmad, lasteaiad, hooldekodud, finantsasutused, personaliotsingufirmad, ettevõtjad välismaalt jne.
Tööpakkumiste profiil on äärmiselt lai ning kui huvipakkuval tööandjal pole hetkel väljas sellise ametikoha pakkumist, mis potentsiaalselt töötajat inspireeriks, soovitas töötukassa teenusejuht Livia Laas ikkagi tööandjaga ühendust võtta ning uurida tulevikuvõimaluste kohta.
Nii tööotsijale kui inimesele, kes soovib teha karjääripööret
Töö- ja karjäärimess toob üle Eesti kokku eri valdkondade tööandjad, kes tutvustavad inimestele uusi ja põnevaid töötamisvõimalusi. Töömessil osalemine on tasuta ja osa võivad võtta kõik, kel vähegi huvi. „Üritus pole mõeldud mitte ainult tööotsijatele, vaid ka töötavatele inimestele, kes mõtlevad töökohta vahetada või koguni karjääripööret teha,“ selgitas Laas.
Messil saab interneti vahendusel osaleda nii suuremal karjääriseminaril kui ka käia huvitavates töötubades ning suhelda paljude tööandjatega ja tutvuda nende tööpakkumistega. Lisaks on võimalus registreeruda individuaal- ja karjäärinõustamisele.
Simulatsioon, mis valmistab ette tööintervjuuks
Kui kuulud nende hulka, kelles töövestlus tekitab ärevust ja rahutust, siis messil on võimalik seda leevendada. Nimelt saavad kõik proovida töövestluse simulatsiooni, kus saab koos spetsialistiga tööle kandideerimise vestlust harjutada. Simulatsiooniks tuleb aeg broneerida.
Messil on kohal ka ühe Eesti idufirma loodud tehisintellekt, mis salvestatud video põhjal annab tagasisidet selle kohta, milliseid iseloomujooni, hetkeemotsioone ja sõnakasutust sinu juures märgata on.
Fookuses ka terviseprobleemid ja töötamine
23. septembril toimub karjääriseminar, kus fookus terviseprobleemidega inimeste tööle asumisel. Karjääriseminaril on nii ettekandeid Töötukassa toetusvõimalustest kui ka töötajate ning tööandjate kogemuslugusid. Karjääriseminari modereerib Anna Pihl.
Seminaril on eesti keeles viipekeele- ja kirjutustõlge ning samuti on kogu seminaril sünkroontõlge vene ja inglise keelde. Seminari saab jälgida ilma registreerumiseta messi lehel ja soovi korral on võimalik ka ise esinejatelt küsimusi küsida.
Seega, tegevust leidub igaühele ja virtuaalse messi juures on suureks plussiks see, et kõike saab teha endale sobival ajal ja kohas. „Kuna üritus toimub nädala sees ning paljud on sel ajal tööl, siis igaüks saab ise valida, mis ajal on tal kõige mugavam messist osa võtta,“ rääkis Laas.
Rohkem infot messi ja sinna registreerimise kohta leiab aadressilt
www.toomess.ee.
Seotud lood
90 aastat tagasi oli Eestis ülemaailmse majanduskriisi ehk nn suure depressiooni põhi saavutatud. Majandus hakkas tasapisi ülespoole liikuma küll alles 1932. aasta teisel poolel.
2021. aasta oli Eestis tööturul vastuoluline. Oli selle kriisi suurim tööpuudus, aga juba mõni kuu hiljem ka suurim hulk tööpakkumisi. Kuidas möödus eelmine aasta meie kodumaakonnas, räägib Töötukassa Lääne-Virumaa osakonna juhataja Kristi Moldau.
Septembri lõpus toimub järjekordne virtuaalne Töö- ja Karjäärimess, mis on populaarne kohtumispaik tööandjate ja töövõtjate seas. Sarnasest messist kevadel võttis osa koguni 25 000 inimest ja 150 ettevõtjat. Töötukassa usub, et seekordsel messil osaleb veelgi rohkem tööandjaid.
Lisatud 50 suurima tööjõukulu osakaaluga firmat
Lääne-Virumaal registreeritud ettevõtetest lõi mullu kõige rohkem uusi töökohti vabaajakaupu müüv Weekend Eesti. Kõige rohkem vähendas aga töötajate arvu Kunda Nordic Tsement.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.