Miks tangitakse vedurisse liiva ja kas diiselmootor ei panegi rongi rattaid liikuma? Need ja veel mitmed teised küsimused said vastuse Tapa valla ettevõtluspäeval Operail Repairsi Tapa depoos.

- Meelis Jerlovi selja taga on Ameerika veduri alusraam, mis ootab uue veduri ehitamist. Foto: Andres Pulver
Kui vedur käib Tapa depoos hooldusel, tangitakse sellesse poolteist tonni liiva ja 1800 liitrit õli. Kui õli vajalikkusest on lihtne aru saada, siis depoos seisvad suured liivakotid tekitavad esmapilgul arusaamatust.
Aga liiv on raudteel ülioluline. Operail Repairsi projektijuht Meelis Jerlov selgitas, et liiva on vaja hõõrdejõu suurendamiseks veduri rataste ja raudteerööbaste vahel.
Suvisel ajal liiva eriti palju ei kulu, praegu on aga kohe-kohe kätte jõudmas liivakasutuse kõrgaeg. „Kui ikka puulehed on rööbastel ja hommikul temperatuur kergelt miinuses, on veduril väga raske paigalt võtta,“ kõneles Jerlov.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Soome riik lubas ligi aasta aega kestnud katsesõitude ja asjaajamise järel Soome avalikule raudteele esimese Eestis Operaili Tapa depoos ehitatud C30-MF veduri.
Eesti Raudtee kuulutas välja Aegviidu–Tapa–Tartu raudtee elektrifitseerimise hanke ehitajate leidmiseks.
Täna 145 aastat tagasi väljus esimene reisirong Tallinnast Tartusse. Sõit kestis üle seitsme tunni ning rong jõudis Tartusse õhtul kella seistme paiku, kus seda oli tervitamas suur rahvahulk.
Neljapäeval peetud Tapa valla ettevõtluspäeval nentis Tapa vallavanem Valdo Helmelaid, et tema arvates ootab ettevõtja avalikult võimult kolme asja.
15 aastat kestnud keskpankade rahapoliitika tagajärjel ei ole meil enam vabu kapitaliturge ning kogu globaalne majanduskasv tuleneb võlakoorma suurenemisest, mitte tootlikkuse kasvust. See jätkusuutmatu kasv lõpeb peagi väga suure kollapsiga, kirjutab Soome majandusteadlane Tuomas Malinen.