„Liikluskomisjon arvestas oma ettepanekut tehes ka asjaoluga, et selle sama KÜ hoovis on võimalik parkida ning linnulennult 90 meetri kaugusel asub avalik suur linnaparkla. Samuti on võimalik parkida kinnistu siseselt ülejäänud majade hoovides sellel tänavalõigul,“ ütles Karus.
Täna hommikul kohtus Karus J.Kunderi 8 KÜ juhatuse liikmetega. „Neile ei tulnud see plaan üllatusena, sest maja ees olev olukord on neile ju teada. Nad olid mõistvad ja said aru, et seda muudatust tehakse avalikes huvides,“ lausus Karus.
J. Kunderi tn 8 korteriühistu juhatuse liige Tiit Kivisaar ütles, et ühistu pandi fakti ette. "Meilt eelnevalt keegi arvamust ei küsinud ja ka kohtumine abilinnapeaga oli selline, kus öeldi, et otsus on tehtud ja nüüd me teid teavitame ning peate leppima selle otsusega," lausus Kivisaar. „Hommikune kohtumine oli informatiivne ja tagasikäiku sellele otsusele ei anta,“ lisas ta.
Ühistu juhatuse liige: linn oli tänavat renoveerides liiga jäik
Kivisaare sõnul näitab see juhtum linnavalitsuse liiga jäika suhtumist. Kui mõned aastad tagasi tänavat renoveeriti, siis pakkusime linnale välja, et ühistu on nõus loovutama maad, et saaks parkimisprobleemi lahendada. Toona oli abilinnapea Miltop ja linn vastas, et nemad ei hakka projekti muutma, meenutas Kivisaar. Samas tehti toona tänava projekteerimisel mitmeid vigu, mida hiljem parandati, lisas ta.
Parkimiskeelu pärast on mures need elanikud, kellel ei ole parkimiskohta maja hoovis. Kivisaare sõnul oleks lisaks olemasolevatele võimalik maja taha teha veel üks parkimiskoht. Temal endal on parkimiskoht maja taga ja seetõttu plaanitav keeld teda otseselt ei puuduta.
„Lisaks inimeste mugavusele on aga ka küsimus liiklusohutuses. Parkivad autod küll häirivad liiklust ja see justkui on miinus, samas aitavad parkivad autod sellel tänavalõigul kiiruseid alandada, mis jällegi suurendab liiklusohutust,“ rääkis Kivisaar. Ta lisas, et aeg-ajalt satub linnast välja viivale suunale ka kihutajaid nii auto kui mootorrattaga, kellel on tänava lõppu jõudes nn sada rauas.
Kivisaare kirjelduse kohaselt ei mahu parkivate autode tõttu kahes suunas sõitvad autod mööda ja seetõttu peab üks jääma seisma, et teine sõiduk mööda lubada. Kohalike elanike hinnangul ei ole see aga nii suur probleem ja pigem on hea, kui autod peavad sellel lõigul kiirust vähendama.