Ilmade soojenedes on õlletootjad tööga hõivatud, eriti puudutab see väikesi pruulikodasid, kus on vähe personali. Just sellised töötavad Ida-Virumaal. Nende toodang on kohalikele tuttav, kuid väljaspool piirkonda märksa vähem tuntud.
- Innar Marmor on muutnud oma hobi õlleäriks, mis aina laieneb. Foto: Andras Kralla
Delovõje Vedomosti võtab luubi alla, millised õlletehased Kirde-Eestis tegutsevad,
Äripäev pani loo eesti keelde.
Kaevurite eksootika
Õlletehas Purtse Pruulikoda on end algusest peale positsioneerinud eksootilise piirkonna tootjana. Üks kohaliku õlle sortidest kannabki sellist nime – Metsik Ida. Ja veel on neil olemas õlu Tuhamägi (lähedal asuva Baltimaade suurima tehismäe auks), Siidisuka (mille nimetus on ühtlasi rämeda tähendusega sõnamäng vene keeles) ja lihtsalt Industriaal. Siltidel on kaevurid, pioneerilaager, Ida-Virumaa tööstusmaastikud.
Kuid nende tootesarjas on ka Purtse õlu, mille sildil on kujutatud samanimelist lossi. Just selle lossi hoovis asubki õlletehas, 18. sajandi alguse sepikojas. Siin on mõned seinad siiani põletusjälgedega. Lossi rentnik, kes avas seal restorani, oli pruulikoja üks asutajatest, kuid lahkus hiljem mõlemast ärist.
Seotud lood
Kui eestlased poleks koroonapandeemia ajal jätkanud Läti ühe tuntuima käsitööõlle Valmiermuiža ostmist, oleks pruulikoda praegu oluliselt palju kehvemas seisus. „Eestlastel on hea maitse, mille eest on nad valmis ka raha välja käima,“ rääkis Valmiermuiža omanik Aigars Ruņģis.
Laupäeva õhtul kogunes kümneid mehi ja naisi Kadrina rahvamajja, et ühisel testimisel selgitada välja tänavune Kadrina hää õlu. Maitsmiseks rivistati üles 28 õlut Eesti väiketootjatelt. Oma hinnangu andsid nii asjatundjate žürii kui ka rahvas.
Soome Toidutootjate Ametiühing kritiseerib teravalt Pyynikin käsitööõlletehase otsust keskendada oma õllepruulimine Eestisse Haljalasse.
Turismiettevõtjad ennustavad, et majutusasutuste käibemaksutõus viib Eesti hotellitubade hinnad konkurentsist lähiriikidega välja.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.