Leppisime Rakvere abilinnapea Laur Kaljuveega juba suvel kokku, et käime kalal ja ajame kalamehejuttu. Aga küll olid käed-jalad tööd täis, küll mängis ilm vingerpussi.

- Laur Kaljuvee on kalal käinud nii kaua, kui ta end mäletab. Foto: Andres Pulver
Lõpuks Kaljuvee helistas ja leppisime kokku, et lõpetame Rakvere kultuurinädala laupäeva hommikuse kalapüügiga merel.
Laupäeva hommikul poole kaheksa paiku, mil Laur Kaljuveega mereranda jõuame, on veel hämar. Landilõksu õngenööri otsa sidumine on paras ettevõtmine, sest nöör tuleb silmas läbi ajada vaat et käsikaudu. Aga hakkama saame mõlemad.
Valgeks läheb ootamatult kiiresti. Jõuame vaid paati istuda ja mõnikümmend meetrit sõita, kui juba on palju-palju valgem. Paat liigub merel elektrimootori jõul. Laur Kaljuvee räägib, et lisaks keskkonnahoiule ka hüljeste pärast. Need sindrinahad on õppinud aru saama, et paadimootori müraga võivad kaasneda kalavõrgud ja tulevad selle peale kohe neid uudistama.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kalamees Allan Jaakus ei taha leppida sellega, et omavalitsused soovivad keskkonnaameti survel ja rahapuudusel paisjärved likvideerida.
Haljala päritolu Eesti koondise korvpallur Rain Veideman on ringiga kodumaale tagasi jõudnud. Viimastel aastatel nii Itaalia kui ka Saksamaa klubides mänginud Veideman alustab tänavust hooaega Viimsi meeskonnas. Vanus on sealmaal, et nüüd võib ka nooremaid mängijaid tõsisteks korvpallihuntideks kasvatada, nii nagu vanemad mängijad kunagi teda ennast kasvatasid. Peale korvpalli on Veidemanil üks kirg veel. Kalal käimine.
Pääsematult kalapüügipisikuga nakatunud riigikogu liige Kaido Höövelson usub, et Eesti jõgedes ja järvedes on kalu küllaga. Lihtsalt tuleb olla mees ja kala kätte saada.
RMK, keskkonnaameti ja Väike-Maarja vallavalitsuse koostöös soovitakse Räitsvere külas Paisjärve maaüksusel asuv ohtlik settereostusega Ao paisjärv likvideerida ning taastada Põltsamaa jõe võimalikult looduslik jõesäng ja selle toimimine.
Autoomanikud jälgivad kõhedusega kalendrit: aeg muudkui tiksub esimese jaanuari poole. Ei, kõhe pole mitte seepärast, et jälle peab uue aasta lubadusi andma, vaid 01.01.2025 jõustub Eestis automaks. Nii mõnigi meist lootis, et see maks jääb tulemata ja pigistas silma kinni iga kord, kui sellise pealkirjaga uudist nägi. Enam pole mõtet.