Vinni Biogaasi üks omanikest, börsifirmale Infortar kuuluv EG Biofond siseneb põllumajandusse ja ostab suurosaluse Pärnumaa piimafarmis Halinga OÜ.
- Pärnumaa piimafarmi Halinga omanik ja juht Raul Peetson vajas tulevikuplaanide jaoks partnerit. Foto: Mailiis Ollino/Pärnu Postimees/Scanpix
Piimafarmi ainuomanik Raul Peetson seisis teeristil, kuidas edasi minna ja kellega edasi minna. Üks valik oli ise edasi tiksuda. “Aga plaan ja tulevik piimatootmises on selline comme ci, comme ça,” rääkis ta. “Kõik maailma väljakutsed on ukse taga ja kogu aeg koputavad.”
Infortari tegevjuhi Martti Talgre sõnul tekkis neil võimalus Halingasse investeerida. “Selgelt usume võimalust teha äri ka põllumajanduses,” sõnas Talgre.
Halinga oli kümme aastat tagasi Eesti suurim piimafarm. 2016. aastal ähvardasid sisetülid ja miljonites võlad firma pankrotti kukutada, kuid ettevõte suutis saneerimisega pääseda. Nüüd on Halinga üks Eesti viie suurima piimafarmi hulgas – kaasaegsed tootmishooned, piisavalt haritavat maad, suuri kari, loetles Talgre.
Seotud lood
Eesti kiiresti kasvavate ettevõtete ehk Gaselli TOPi võitja Vinni Biogaasi juhi Kristjan Stroomi sõnul võiksid tootjad küll biogaasi tootimismahtu viie aastaga kõvasti kasvatada, aga ühistransport pole valmis seda kasutusele võtma.
Edetabelis 86 meie maakonna firmat
Kolmapäeva pärastlõunal avalikustati Gaselli Kongressil Äripäeva kiiresti kasvavate ettevõtete ehk Gaselli TOP. Esikolmikusse jõudis kaks Lääne-Virumaal tegutsevat ettevõtet ning Moe peenviinavabriku omaniku Urmas Nimmerfeldti Saaremaal asuv ettevõte.
"Käesolev aasta tuleb miinusega"
Biogaasifirma osaluse müük aitas Vinni vallavolikokku kuuluva põllumehe Kalle Külaotsa ettevõttel Tammmikus OÜ mulluse kasumi kolmekordistada, selgub novembris äriregistrile esitatud ettevõtte majandusaasta aruandest.
Alexela ja Infortari ühisfirma Eesti Biogaas OÜ ostab Vinni biogaasijaamast kaasomanikud välja ja saab ettevõtte ainuomanikuks, kui konkurentsiamet tehingule loa annab.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.