"Köökides istuda ja inimestega rääkida" ‒ just nii sõnastab Jaan Tallinn oma investeeringute eesmärgi. Eesti üks rikkaimaid mehi ‒ võib-olla kõige rikkam ‒ on tõsiselt mures neurovõrkude ohtude pärast. Paradoksaalsel kombel just seetõttu panustab ta raha AI-ettevõtetesse.
- Jaan Tallinn investeerib tehisintellikti, aga niimoodi, et ta seda investeerimisega ei kiirendaks. Foto: Tanel Meos
Vestleme Jaan Tallinnaga pärast Eesti majanduskasvule pühendanud paneeldiskussiooni, kus ta üritas rääkida AI ohtudest, teised osalejad aga sellest, kuidas Eesti saaks sellest tehnoloogiast kasu lõigata.
Arutelu ajal hoidis Tallinn käes pehmet mänguasja ‒ koletist, mis tema sõnul kehastab seda, kuidas tehisintellekti tänapäeval "kasvatatakse": neurovõrkudele söödakse tohutu hulk andmeid, varustatakse see energiaga ning jäetakse mõneks ajaks podisema. Tulemuseks on see, mida Tallinn nimetas "digitaalseks tulnukaks" ja mille kohta AI-firmad ise ei ka tea, kuidas see sisemiselt funktsioneerib.
Jaan, te võtsite endale missiooniks hoiatada inimesi selle eest, mis saab AI puhul valesti minna. Rääkisite intervjuudes, et teadvustasite ohtu juba aastal 2009. Kuid AI-ettevõttesse Deep Mind investeerisite hiljem, 2011. aastal. (Veel mõne aasta pärast ostis Deep Mindi Google ning ehitas selle peale oma praegused AI-tooted – toim.) Te nägite AI-tehnoloogias ohtu, aga ise investeerisite sinna. Miks nii?
Seotud lood
Rakvere linnavolikogu liige Aarne Mäe kirjutab, kuidas ta proovis Chat GBT nurka ajada. Peaaegu õnnestus. Või mitte?
Uudiste valguses, et erinevalt ülejäänud seitsmest suurest tehnoloogiaaktsiast pole Apple’i suurepärase 2023. aasta hoog tänavu jätkunud, vaatasin lähemalt, kas peaksin midagi ette võtma, kirjutab Investor Toomas.
Tesla on mu portfellis teiste kasvuaktsiatega võrreldes kängu jäänud ja nii olen ma otsustanud selle positsiooni täna USA börsi avanedes kõvema kasvuaktsia, Nvidia, vastu vahetada, kirjutab Investor Toomas.
Otsustasin teha oma panuse mullu alanud kiibivõidujooksus ja kellele muule panustada kui jooksu liidrile: Nvidiale, kirjutab Investor Toomas oma uuest ostust.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.