Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika.
- Sõites läbi erinevaid külasid sai Rakkest pärit Andri Sirp aru, kui hästi meil siin Eestis tegelikult läheb. Foto: Martin Vaga
„Kuna oleme omal käel erinevatel sõitudel ja kohtades käinud, siis sealt see huvi tekkis,“ rääkis Rakkest pärit endine autosportlane Andri Sirp.
Sarnaseid sõite üle maailma tegelikult ei toimu väga palju. Õigemini neid ei olegi. „See on nagu vaese mehe Dakari,“ naeris Andri, kes oli ettevõtmise initsiaator oli. Andri Sirp, Janar Dede, Kaspar Mattisen on Väike-Maarja valla mehed, kaasa haarati ka pealinna mees Martin Vaga, kellega Andri Sirp on aastaid koos võistelnud. „Mina enam küll rallit ei sõida, aga tema küll,“ sedastas Sirp ja selgitas, et vahetult enne registreerimist tuli lihtsalt kiirelt otsustada. „Eks neid kambajõmme oleks rohkemgi olnud,“ ütles Sirp. Kohad täitusid kolme päevaga ja täna on avatud eelregistreerimine juba 2026. aasta võistlusele.
Kokku osales 350 sõidukit, umbes 1100 inimest. Eestist kaheksa ekipaaži, neist võistlusklassis kolm tiimi. Lisaks numbri all kaheksa startinud Andcarile ka meeskonnad Minek ja Põhjakonn.
Seotud lood
Kui talvisel ajal kihutavad Tallinnas Tähetorni kandis suusakeppide klõbinal hobisportlased, siis lume sulades ja sooja saabudes haaravad teatepulga eksklusiivse välimusega custom-autod, mis mootorimürina saatel asuvad kuulutama saabuvat sõiduhooaega.
Aastakümneid USA turgu valitsenud Ford F-150 pani ametlikult Eestis rattad maha. Kui hea see siis on? Tiir tähenduslikul teel annab vastuse.
Samal ajal kui autod meie silme all kiiresti muutuvad, näivad mootorrattad veerevat üsna vanaviisi, ent väline mulje on petlik. Lähemal vaatlusel ilmneb, et ka kaherattaline maailm pole enam endine. Suunda mudivad hiinlased, retro ja elekter.
Lisatud galerii
Viru Transi omaniku Tõnu Läänemetsa kireks on vanatehnika kogumine. Tema kollektsioonis leidub tõelisi haruldusi.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.