Kallis kakao paneb šokolaaditootjad hinda tõstma. Eesti ettevõtja rajab Costa Ricasse istanduse
Kakao hind tooraineturul on tõusnud kuu ajaga 40 protsenti, poole aastaga 115 protsenti, aastaga 130 protsenti ja kolme aastaga 200 protsenti. Kiire hinnatõus paneb siinsedki šokolaaditootjad uusi lahendusi otsima – näiteks rajama oma istandust Costa Ricasse.
Chocokoo asutaja Kristel Lankots on oma äriga uut sammu astumas ja rajab päris oma kakaoistandust. Foto: Robin Roots/Õhtuleht
Eesti väiketootjatele on kakao kallinemise mõju väiketootja Chocokoo asutaja Kristel Lankotsi hinnangul väga suur, sest hinnatõus on olnud järsk ja hüppeline. „Ja on tulemas ilmselt veelgi suurem hüpe,“ arvas ta.
"Ma ei saa öelda, kui palju ma müün. Praegu ähvardab seda trahv. Kuigi on palju riike, kus see pole keelatud," rääkis kärbseseenešokolaadi kohta Prana Organicsi omanik Kaarel Saluste.
„Vaat see on saladus,“ ütleb inimene, kes müüb Eestist saadud kaupa Venemaa veebipoes. Ta ei ole nõus vastama, kuidas kaup praegu Eestist üle piiri jõuab.
Tallinna lastehaigla pediaater-kardioloog ja kvaliteediteenistuse juhataja Lagle Suurorg kirjutab Meditsiiniuudiste ajalehe arvamusloos, et tervislik eluviis peab algama imikueast ja et suhkrumaksust ei ole alati kasu olnud.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.