1. aprillist algaval rattahooajal saab Elroni elektrirongides transportida jalgratast tasuta, diiselrongides on aga 1. aprillist 31. oktoobrini jalgrataste vedu tasuline.
- Algaval rattahooajal ei pea ostma jalgrattale piletit elektrirongides, diiselrongides saab aga ratta endiselt kaasa võtta eraldi tasu eest. Foto: Karin Jaanus/Õhtuleht/Scanpix
Näiteks rattapilet liinil Rakvere-Tallinn maksab 2,81 eurot ja kuuest väljumisest poolte puhul hoiatab Elron, et tõenäoliselt rongis vabu rattakohti ei ole. Kui osta rattale pilet Aegviitu ja seal istuda ümber elektrirongile, siis tuleb rattapileti eest tasuda 1,45 eurot.
Kaugliine teenindavates diiselrongides on jalgrataste vedamine tasuline ruumipuuduse tõttu. Diiselrongide C-alas on kohti jalgratastele kümme ja jalgrattakoha kindlustamiseks saab reisija soovi korral selle Elroni veebilehel ette broneerida. Samuti on sõiduplaanides väljumiste juures punased, kollased ja rohelised rattamärgid, mis näitavad rongi täituvust ja rattakohtade olemasolu.
„Kaugmaaliinide puhul saame alles pärast uute Škoda rongide tulemist Tallinn – Tartu liinile vaadata üle ka võimalused jalgrataste vedamise paremaks lahendamiseks,“ märkis Elroni klienditeenindusjuht Ardo Roosenberg pressiteate vahendusel.
„Algaval jalgrattahooajal on elektrirongides jalgrataste transport tasuta, et aidata kaasa keskkonnasõbralike liikumisviiside edendamisele. Samuti saab nüüd läänesuunda ja Tallinn – Aegviidu liini teenindavates elektrirongides jalgrattaid paigutada lisaks C-alale ka nende sissepääsude juurde, kus varem oli lubatud hoida vaid lapsevankreid,“ rääkis Roosenberg.
„Näiteks neljavagunilise elektrirongi puhul on 1. aprillist võimalik rongiga vedada senise kümne jalgratta asemel kuni kakskümmend. Tähistatud ala jalgrataste ja lapsevankrite paigutamiseks asub iga väljapääsu juures,“ lisas ta.
Roosenberg pani aga jalgratturitele südamele, et elektrirongides jalgrataste vedamisel tuleb arvestada nii lapsevankrite kui ka ratastooli kasutavate inimeste vajadustega. „Laiendasime küll võimalusi jalgrataste paigutamiseks elektrirongides, kuid endiselt tuleb esmajärjekorras arvestada liikumispuuetega inimeste ja väikelaste vajadustega,“ lausus ta. „Kindlasti peavad jalgrattaga reisijad ka jälgima, et lühikese perrooniga peatuste puhul saab väljuda ikkagi ainult läbi C-ala.“
Seotud lood
Elroni rongides hakkab alates 12. juunist kehtima uuendatud reisijateveo eeskiri, mis aitab lahendada praktikas tekkinud ebakõlasid. Näiteks keelab uuendatud reisijateveo eeskiri rongis isiklikud hügieeniprotseduurid.
Elroni tellitud esimeste uute Škoda reisirongide ehitus on jõudmas lõpusirgele ja tuleva aasta hiliskevadel toob ronge ehitav Škoda Grupp need testsõitudeks Eesti raudteedele.
Alates 26. juulist tuleb suvehooajal Elroni rongides edaspidi osta jalgrattale rattapilet, kuna senine tasuta jalgrataste transport on ettevõtte teatel viinud olukorrani, kus rattad ummistavad vahekäike ja takistavad oluliselt reisijate liikumist.
Tapa olulise tööandja Operaili juhatuse esimees Raul Toomsalu pidi umbes 85% riigifirma senistest äridest omaniku survel lõpetama ning ettevõte pandi silmitsi võimatu missiooniga: alanud aastal tuleb teenida 40% rohkem tulu kui eelmisel aastal.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.