Raske aasta selja taha jätnud Matsimoka unistab välismaale laienemisest
Mullu viimase kümne aasta suurima käibeni jõudnud lihatootja Matsimoka saavutas edu vaatamata raskele aastale ning sihib lähiajal välisturgudele laienemist.
Matsimoka on Eesti pereettevõtte, mis sai alguse 1982. aastal. Pildil ettevõtte juhatuse liikmed Jan Inno, Aivar Inno ja Sten Inno. Foto: Andras Kralla
Matsimoka juhi Jan Inno sõnul tegi mulluse aasta raskeks sealiha hinna pea kahekordne tõus. Selle põhjused ulatuvad pandeemiaaega, selgitas ta. Toona langes sealiha hind järsult, seakasvatajad sattusid raskesse seisu ja see omakorda sundis neid karja vähendama. Lisaks andis seakasvatajatele hoobi Ukraina sõda, mis tõi kaasa vilja hinna tõusu.
Vahepeal müügimahtude kahanemise ja kahjumiga hädas olnud lõhkamisfirma Voglers Eesti kasvatas eelmisel aastal käivet üle 30% ning teenis pärast kaht suure kahjumiga lõppenud aastat positiivse ärikasumi.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.