2024. aasta esimese viie kuuga on müüdud Läti piiripoodides ligi 30% rohkem õlut kui aasta varem samal perioodil. Põhjapiiril ja laevadel müüdi aasta varasemaga võrreldes 20% vähem õlut, teatab Eesti Õlletootjate Liit.
- Õlletootjad kardavad alkoholi piirikaubanduse taastulekut. Foto: Liis Treimann
„Eesti õlleaktsiis on praegu 48% kõrgem kui Läti aktsiisimäär. Hindade erinevus on suur ja see on fakt. Näiteks kui Eestis on aktsiis ühe õllekohvri pealt koos käibemaksuga 6,70 eurot, siis Lätis on see 4,48 eurot. Seda vahet tajub hästi ka tarbija, sest näeme, et juba 5% aktsiisitõus koos teiste maksumuudatustega on mõjutanud tarbijakäitumist. Kogu kodumaine õllemüük on langenud kokku seitse protsenti. Julgeme tootjatega prognoosida, et säärane langustrend ka püsib,“ kommenteeris hetkeolukorda õlletootjate liidu tegevjuht Peeter Võrk.
Seotud lood
Müütide järgi elab ussikuningas kaugel - seal, kuhu linnud ei lenda - vaigumere taga kõrgel mustal kaljul asuvas lossis. Lossi valvavad kolme peaga maod. Ussikuninga saabumist saadab müristamine.
Laupäeva õhtul toimus Kadrina rahvamajas juba üheksandat korda Hää õlle konkurss, et selgitada välja parimad Eesti väiketootjate poolt valmistatud õlled.
Ilmade soojenedes on õlletootjad tööga hõivatud, eriti puudutab see väikesi pruulikodasid, kus on vähe personali. Just sellised töötavad Ida-Virumaal. Nende toodang on kohalikele tuttav, kuid väljaspool piirkonda märksa vähem tuntud.
Alkoholitootjad usuvad, et hiljuti riigikogus heaks kiidetud alkoholiaktsiisi tõus võib taas ajada eestlased Lätti kesvamärjukest ostma.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.