Terviseportaali nimel helistavad petturid, kes tutvustavad ennast tervisekassa töötajatena ning küsivad inimestelt nende dokumendi PIN-koode.

- Kui on kahtlusi helistaja identiteedi osas, tuleks kõne viivitamatult katkestada.
- Foto: Shutterstock
Tervisekassa ning tervise ja heaolu infosüsteemide keskus (TEHIK) tuletavad meelde, et nende töötajad ei palu telefoni teel mitte kunagi dokumendi PIN-koode või muid isikuandmeid.
Taoliste kõnede saamisel tuleb olla äärmiselt ettevaatlik ja mitte jagada isiklikku teavet. Kui on kahtlusi helistaja identiteedi osas, tuleks kõne viivitamatult katkestada ja võtta ühendust TEHIKu kasutajatoega
[email protected].
Petuskeemi ohvriks langemise korral palume pöörduda politseisse.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tehnoloogia areng on tekitanud sotsiaalmeedias uue murettekitava ohu: süvavõltsingute (deep fake) leviku.
Odomeetri pettused ja vigade varjamine on käinud kasutatud autode äriga kaasas juba aastakümneid, kuid mida aeg edasi, seda nupukamaks muutuvad ka petised, kes on enda kombitsad ajanud juba Facebooki Marketplace`i ja kahtlastesse veebipõhistesse makselahendustesse.
Petturid kasutavad ära neid hetki, mil inimesed on tähelepanematumad.
Palgakonto pettused on juhtumid, kus petturid saadavad e-kirja ettevõtetele ja riigiasutustele sooviga muuta ära palga laekumise konto numbrit, et liigutada töötajate tasud oma kontodele.
Tänapäeva töömaailmas kohtuvad kontorites sageli erinevad põlvkonnad: beebibuumerid, X-põlvkond, milleeniumilased ja Z-põlvkond. Igaühel neist on oma ootused, tööharjumused ja suhtumine töökeskkonda. Selline mitmekesisus võib tunduda keeruline, kuid pakub ka väärtuslikku võimalust õppida ja kohaneda erinevate lähenemistega.