Tallinki käitumine vihastas Viru Transi ja teisi autovedajaid
Sel kevadel hüppeliselt kaubaveopiletite hinda tõstnud Tallink kaotab konkurentidele turuosa, sest ühe otsa pileti hind on keskmiselt 80 eurot kallim ning autovedajad väldivad igal võimalusel Tallinki laevu.
Sellise käitumise peale ma ei lähe nende üritustele, ütles Viru Transi juht Tõnu Läänemets Tallinki tegevust kommenteerides. Foto: Andras Kralla
„Meie kliendid nõuavad hinna alandamist, mitte tõstmist,“ kirjeldas praegust turuolukorda Lääne-Virumaa ettevõtja Tõnu Läänemets. Läänemetsale kuuluv Viru Trans AS teeb Soome vahet erivedusid ning kui varem oli tühjalt tagasi tulnud erihaagistel soodushind, siis Tallink kaotas selle kevadel ära. „Me räägime piletihinna tõusust 150–160 eurot ja seda ei kannata keegi välja,“ kirjeldas Läänemets.
Eesti edukaim autotranspordifirma on Kunda ettevõte Ves-Vil, mille omanikeks on Mark Villenthal, Riho Veskimäe ja Kevin Veskimäe. Riho Veskimäe on Kunda ühisgümnaasiumi vilistlane.
Kuigi eelmine aasta oli Lajosele edukas ja ettevõte suurendas sel aastal ka omanikele makstud dividende, siis käesolev aasta tuleb transpordifirma suuromaniku ja juhi Erko Vallbaumi hinnangul keeruline.
Viru Transi omanik Tõnu Läänemets prognoosis 2023. aastaks enda ettevõttele 40% suurust käibe langust, kuid tegelik kukkumine oli mullu 64%. Transpordifirma kaotas ka märkimisväärselt kasumis.
„See oli nagu välk selgest taevast kui migratsiooniamet mulle esimese hooga 32 000 euro suuruse nõude välja kirjutas. Oleksin olnud paugust pankrotis,“ lausus Rakvere transpordifirma W.Niinelaid OÜ omanik Willem Niinelaid pärast sekeldusi migratsiooniametiga.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.