Tänavu kehtima hakanud mootorsõidukimaksu eel kasvas uute sõiduautode müük nii novembris kui ka detsembris ligi kaks korda, purustades mõlemal kuul 2007. aasta maikuu rekordilise näitaja.
Detsembris müüdi enim Toyotasid, mille edasimüüja Elke teatel oli maksu tuleku eel eelis neil edasimüüjatel, kelle laoseis oli väga hea. Foto: Liis Treimann
Kui novembris müüdud 3313 uut autot purustas aastataguse näitaja 81,3 protsendiga, siis detsembris kasvas uute autode müük 97,1 protsendi võrra, rekordilise 3573 masinani.
Suure tõenäosusega valitseb uue aasta esimeses kvartalis Eesti autoturul vaikelu, eriti just eraklientide osas. Kas autoostjate soovid ja võimalused taastuvad, sõltub pigem Eesti makromajanduslikust olukorrast.
Kui palju te teate naisi, kelle unistuseks on elus läbi lüüa mehhaanikuna? Aga endine Lääne-Virumaa tüdruk just seda tahtis. Nüüdseks on saanud temast autodele iluteenust pakkuva Papa Aliferous Car Detailing juht.
Eestis võetakse aasta viimastel tööpäevadel liiklusregistrist arvelt maha tuhandeid sõidukeid seoses uuest aastast kehtima hakkava mootorsõidukimaksuga.
Terendav mootorsõidukimaks on toonud sügiskuudel erakordselt suure arvu autode registreerimisi. Vaiksemal uuel aastal võib turu mootorit käimas hoida automaksust poole kompenseerimine.
15 aastat kestnud keskpankade rahapoliitika tagajärjel ei ole meil enam vabu kapitaliturge ning kogu globaalne majanduskasv tuleneb võlakoorma suurenemisest, mitte tootlikkuse kasvust. See jätkusuutmatu kasv lõpeb peagi väga suure kollapsiga, kirjutab Soome majandusteadlane Tuomas Malinen.