Klient on nõus teenuse eest enam maksma, kui see on kvaliteetne ja selleni saab jõuda vaid töötajate haridusse panustades, kirjutab Eesti Ettevõtluskõrgkooli Mainor turismi- ja restoraniettevõtluse erialajuht Maris Nõgu.
- Maris Nõgu. Foto: Erakogu
Äsja märkis tuntud restoraniärimees Sten-Erik Jantson, et kaugel pole aeg, kui tass cappuccino't maksab 5 eurot. Mina oleksin nõus maksma isegi 6, juhul kui ... Tõesti, loovutaksin tassi cappuccino eest 6 eurot, kui sellega kaasneks naeratav ja professionaalne klienditeenindus, hubane ja stiilne keskkond ning minu kui külalise vastu siiras austus võõrustajalt. Mõistagi peab ka kohv olema kvaliteetne ja valmistades saanud tunda barista armastust oma töö vastu.
Seotud lood
Mitmed Lääne-Virumaa kohvikud on kimpus suurte elektriarvetega, mille tasumiseks peavad nad hakkama järjest ja määramata ajaks toidu hindu tõstma või mõne muu mõjuva lahenduse leidma. Grillersi ja Assamalla kohvikupidajate sõnul pole ime, kui ühel hetkel peab burgeri eest koguni 10 eurot välja käima.
Palmses tegutseb restoran nimega Lahemaa Kohvikann, mille vedajad Dieter ja Julia Hölscher ei ole koroonakriisile alla vandunud ega kavatsegi seda teha. Kuigi töötajaid neil enam pole ning mõnel päeval ei astu söögikohta ühtki klienti, on restorani uksed aasta läbi avatud.
Kolme lapse ema Triin Nurk, kellele keskkond väga oluline, on tänaseks olnud juba üle mitme aasta vegan. Enda suurt pühendumist ja kokkamiskirge otsustas ta ühel päeval ka teistega jagama hakata, võttes vastu erinevaid toidutellimusi Rakvere keskklinnas. Sellest ja paljust muust jutustab ta järgnevas tekstis.
Kuigi koroonaviirus tõstab taas pead ning reisimine on muutunud üpris keerukaks, toimub rahvusvaheline õpilasvahets kõigele vaatamata. Oktoobri alguses käis neli Rakvere eragümnaasiumi õpilast ja kaks õpetajat Kreekas.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.