Juulist jõustunud uus ühisveevärgi ja -kanalisatsiooni seadus toob osades piirkondades inimestele kohustuse ühisveevärgi ja -kanalisatsiooniga liituda. Vee-ettevõtjatel tekkis võimalus küsida kastmiseks kasutatava joogivee eest kõrgemat hinda ning kümnetel tuhandetel inimestel läheb purgimine odavamaks.
- Madis Toomela mäletab, kuidas nooruspõlves kortermajas elades ei jõudnud viiendale korrusele alati kehva veesurve pärast vett. Ja mitte ainult suviti. Praeguses kodus piisab tal suvise põuaga muru hoidmiseks harvast niitmisest, kuid aiamaad ja lilli tuleb ikkagi kasta. Ta teab, et kasta tuleb piisavalt, et taimed põua üle elaksid, kuid mitte pidevalt, sest siis nõuavad taimed vett aina juurde. "Kohati tuleb inimestele meelde tuletada, et puhas joogivesi on meil varsti luksuskaup, mitte igapäevane asi," ütleb Toomela. "See tundub nii lihtne ja loomulik, et vesi tuleb ju kraanist. Eks tänapäeval on inimestel ka teadmine, et piim tuleb ju poest, mitte laudast." Foto: Liis Treimann
Ühisveevärgi ja -kanalisatsiooniga liitumise kohustus tekib inimestel, kelle elukoht jääb kohaliku omavalitsuse ühisveevärgi ja -kanalisatsiooni arendamise kavas määratud ühisveevärgi ja -kanalisatsiooniga kaetavasse alasse. Seda eeldusel, et välja on ehitatud nõuetekohane liitumispunkt, selgitas kliimaministeerium pressiteate vahendusel.
Seotud lood
Uus kuu toob mitmel pool uued hinnad.
Mitme pool Eestis ollakse põua tõttu hädas veenappusega. Lääne-Virumaal lood õnneks eriti hullud pole, ehkki hädakella lüüakse siingi.
Aktsiaselts Rakvere Vesi viis läbi riigihanke, et projekteerida Päide ühendamine ühisveevärgi ja -kanalisatsiooniga.
Tänaseks on enamikul jaanipidu peetud ja tõenäoliselt siirdub päris suur hulk inimesi vee äärde jahutust otsima. Meri on küll põhjarannikul külmavõitu, ent järvevesi päris soe. Omal ajal oli Rakvere rahva jaoks aga põhiliseks supluskohaks Soolikaoja.
Suvine soe ja hiljutine põuaaeg on küll veetaset alandanud, kuid Võsul ja teistes suvituspiirkondades veel vett jagub. Samas kriitiline piir pole enam kaugel.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.