Kui rahaga “mängimine” muutub kireks, mis ei lase investoril enam igapäevaasjadele keskenduda ja börsi lahtimineku hetkel jääb muu elu seisma, on ilmselt põhjust tõsiselt järele mõelda, kas kupli all on ikka kõik korras.
Investor Maarja Remmel alustas investeerimisega 2018. aastal, kui läks kaasa iga uudisega ja lootis kiirelt rikkaks saada. Tema nägemus investeerimisest muutus kardinaalselt eelmise aasta suvel, kui hakkas keskenduma pikale plaanile. Selleks andis tõuke investeerimisega tegelenud sõbranna, kes siit ilmast lahkus. Maarja tundis, et peab elus muudatuse tegema ja nii sündis kaotusvalust midagi positiivset. Foto: Jana Sorokina
Investoreid mõjutab otsuste tegemisel nii turg, ehk aktsiate liikumine kui ka teiste investorite jutt, mida meedias või sotsiaalmeeedias jagatakse. Kõik küll teavad, et karjaga kaasa jooksmine või kellegi nõuannete kuulamine on vale ja portfellile ohtlik, kuid mõju võib ikkagi nii tugev olla, et vastu ei suuda panna ja pärast tuleb rahakaotuse valuga toime tulla.
SEB korraldatud uuringust selgus, et ligi 60 protsenti investeerijatest koguvad pensionieaks lisasissetulekut ning vähem oluliseks peetakse finantsvabaduse saavutamist. Kõige populaarsemateks finantsinstrumentideks on seejuures aktsiad ja kolmanda samba fondid.
Eesti jalgpallikoondise tulihingelised fännid käivad vaatamas ka kõiki välismaal toimuvaid mänge ja maksavad selle eest olenevalt asukohast isegi üle 1000 euro, kuid näevad, et saadav emotsionaalne dividend tasub end ära.
Loodetavasti ei peleta Lõuna-Aafrikas tegutseva autorendifirma Planet42 juhtum inimesi investeerimise juurest, sest regulaarne investeerimine on kõige parem võimalus oma vara kasvatada ja pensionipõlve kindlustada, leidis Lääne-Virumaa Uudiste peatoimetaja Aivar Hundimägi Vikerraadio päevakommentaaris.
Juuli lõpus kirjutasin autoaktsiatest, võttes ette põhiliselt Põhja-Ameerika ning Euroopa turud. Nüüdseks olen vaatevälja kitsendanud Saksa autotööstusele, veelgi täpsemalt kaalun, kas tasub portfelli laiendada Volkswageni võrra, kirjutab Investor Toomas.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.