Eesti Raudtee aitab ajada äri, mis Tapa ühele olulisele tööandjale Operailile keelati ning kõik selle looga seonduv tundub olevat lihtsalt silmakirjalik, leidsid ajakirjanikud arvamussaates “Äripäev eetris”.
- Eesti Raudtee aitab Läti firmat, mis võttis Operaili veod üle, väga erinevate ülesannetega. Foto: Andras Kralla
Mõned aastad tagasi keelas Eesti riik oma firmal, raudteevedajal Operailil Venemaa veod. Sisuliselt tähendas see Operaili tegevuse lõppemist.
Tuleb välja, et need veod võttis üle Läti firma ja lätlasi abistab nüüd teine Eesti riigifirma – Eesti Raudtee. Viimased said hulga tööülesandeid juurde. Seega lõppeesmärk, milleks näis olevat Vene sõjamasina rahastamise lõpetamine, ei ole kuidagi täidetud, leidsid Äripäeva ajakirjanikud.
Ajakirjanik Marge Ugezene märkis, et Eesti Raudtee keskendub peamiselt ärile ning nende pikaajaline tihe seotus Venemaaga ei lase ettevõttelt liiga palju moraali ja eetikat oodata. „See on aga riigi sekkumise koht.“ Operaili põhja laskmine on andnud ärilise eelise Lätile. Ugezene sõnul on kogu olukord moraalselt väga halb. „Eesti Raudtee otsib põhjendusi ja vaatab asja ärilisest vaatenurgast, kuid kogu see silmakirjalikkus on üsna väsitav,“ lisas ta.
Ajakirjanik Kristjan Kurg märkis samuti, et olukord tundub igast küljest vaadatuna väga silmakirjalik. Tema sõnul on avalikkusele kogu loost jäänud pigem skeemitamise mulje, kusjuures tundub, et eeldati, et tavainimene ei suuda sellest keerulisest teemast aru saada.
Veel rääkisid ajakirjanikud saates investeerimisest ja sellest, mis toimus turgudel möödunud aasta, kas uuel aastal on oodata korrektsiooni ning kuivõrd see investorit võib mõjutada.
Käesolevast aastast tuli juttu ka maksutõusu valguses ning ajakirjanikud tõstatasid küsimuse, millal ometi majandus paremuse poole liikuma hakkab, sest juba mitu aastat oleme uuel aastal lootnud ja oodanud paremaid aegu, kas need jõuavad viimaks kätte? Millised indikaatorid näitavad vastupidist ja kuidas hoida optimismi, sellest lähemalt saates.
Räägiti ka Äripäeva aasta ettevõtjast ning milliseid tegusid on ta raskel ajal korda saatnud.
Lääne-Virumaa Uudiste tellijad saavad saadet endale sobival ajal mugavalt kuulata siit:
Äripäev eetris: Vene vagunite varjatud teekond on väsitavalt silmakirjalik
Seotud lood
Pärast seda, kui riik keelas riigifirmal Operail Venemaa vedudega tegeleda, hakkas nende vedude juures ilma suurema kärata tähtsat rolli mängima teine riigifirma – Eesti Raudtee. Kui Operaili kliendid ja veod võttis üle Läti Raudtee, lükkas Eesti Raudtee kohe käima terve uue osakonna, et neid aidata.
Veebruaris kerkib tipptundidel Rakvere-Tallinn liinil rongipileti hind 23%, mis on kõige suurem hinnatõus erinevatel Elroni liinidel.
Mitu projekti on töös ka Lääne-Virumaal
Äripäev valis 2024. aasta ettevõtjaks energeetikafirma Sunly juhi ja kaasasutaja Priit Lepasepa. “See on küll meeldiv üllatus,” tunnistas võitja Äripäevale antud aastalõpuintervjuus.
Lisaks ka positiivseid uudiseid
Uuel aastal kerkisid mitmed maksud, näiteks tulumaks, aktsiisid ja maamaks. Maksutõuse on oodata aga selle aasta jooksul veel.
15 aastat kestnud keskpankade rahapoliitika tagajärjel ei ole meil enam vabu kapitaliturge ning kogu globaalne majanduskasv tuleneb võlakoorma suurenemisest, mitte tootlikkuse kasvust. See jätkusuutmatu kasv lõpeb peagi väga suure kollapsiga, kirjutab Soome majandusteadlane Tuomas Malinen.