Meil ei ole võimalik Sõmeru ristmikule plaanitud uue poe projektiga edasi minna, sest transpordiamet esitas nõudmised, mille täitmine läheb maksma sama palju kui poe ehitamine, ütles OG Elektra omanik Oleg Gross pettunult.
- Sõmeru ristmiku äärde maakonna suurima OG Elektra poe rajada plaaninud Oleg Gross peab panema projekti sahtlisse, sest transpordiamet esitas nõudmised, mida täita pole võimalik. Foto: Sten Semjonov
Peaksime ehitama uue liiklusskeemi, erastama juurde maid, sellel pole mõtet, lausus Gross. Tema sõnul puudub praegu Sõmeru ristmiku ääres olevale kinnistule ligipääs ja kuna transpordiamet pole nõus olemasolevalt ringteelt lubama mahasõitu plaanitud uue poe juurde, siis ei saagi projektiga edasi minna.
„Helikopteriga saaks uuele pole ligi, aga selliseid kliente on ainult üks ja ma ei jõua üksi kogu poodi tühjaks osta,“ lisas Gross.
Tema sõnul on Eestis muutunud suureks probleemiks riigiametite vastuseis uutele arendustele. „Ettevõtjad on sellega väga hädas ja number üks uute projektide blokeerija on transpordiamet,“ märkis Gross.
Ta lisas, et pakkus transpordiametile erinevaid koostöövõimalusi, kuid ametnikel ei olnud mingit kompromissivalmidust. Gross oli valmis tegema plaanitust väiksema poe, pakkus koostööd, et osa nõutud investeeringust teeb tema ning teise osa transpordiamet ehk riik.
Nemad soovisid aga kogu uue liiklusskeemi ehitamise jätta meie kaela, mis tähendaks suurusjärgus miljon eurot investeeringut. Sellise täiendava investeeringu tegemisel kaotab uue poe rajamine mõtte, rääkis Gross.
OG Elektra kavatse Sõmeru ristmiku äärde ehitada nende poeketi maakonna suurima kaupluse. Lisaks kauplusele plaaniti rajada mugav peatumispaik Venemaalt tulevatele turistidele ehk suur parkla bussidele, eraldi võimalused lemmikloomadega reisijatele.
„Vald oli sellest samuti huvitatud, aga midagi pole teha, üks amet tõmbab lihtsalt kõigele kriipsu peale ja siis imestatakse, et miks väljaspool Tallinna elu ei arene. Ei lasta arendada, sest ametnikel on lihtsam keelata,“ oli Gross transpordiameti suhtes kriitiline.
Vallavanem: kuidas on võimalik, et üks riigiamet omab sellist võimu?
„See on täiesti absurd, mis toimub,“ ütles Rakvere vallavanem Maido Nõlvak. Silotornide probleem on läinud Eestis veelgi tõsisemaks. See juhtum on ilmekas näide, kuidas üks osa riigiameteid ja ministeeriumi jutustab sellest, kuidas tuleb maal ettevõtlust arendada ning siis teine amet lihtsalt ei luba midagi teha, rääkis Nõlvak.
Ta lausus, et plaanitud arendus on oluline maakonnale laiemalt, sest vald soovis sinna rajada ka kohalikku turismi tutvustava infopunkti, samuti kaasaegse ja mugava keskkonna mööda sõitvatele turistidele.
„Samal ajal kui meie soovisime maantee äärde rajada kaasaegsed puhkamisvõimalused koos WC-de ja pesemisvõimalustega, korjab transpordiamet teede äärest WC-sid ära ja saadab inimesed taas metsa alla end kergendama,“ kritiseeris Nõlvak transpordiameti tegevust.
„On absurdne, milliseid nõudmisi esitab üks riigiasutus eraomanikule. Tegelikult peaks selle teema vaidlema selgeks kohtus, et kas ühel riigiasutusel on üldse nii palju õigust eraomanikku tema tegemistes takistada,“ lausus Nõlvak.
Tema sõnul põhjendas transpordiamet enda seisukohta sellega, et kunagi võidakse rajada kinnistust mööda 2+2 tee ja siis on vaja rajada mitmetasandilist ristmiku. „See juhtub võibolla 25 aasta pärast. Praegu pole isegi hakatud seda 2+2 teed planeerima. Nüüd on 25 aastaks pandud lihtsalt ühe piirkonna arendus seisma,“ selgitas Nõlvak.
Nõlvaku sõnul oli arendaja valmis arenduse mahtu oluliselt vähendama ning leppima sellega, et sinna tuleb ainult toidupood. Samuti oli ta valmis broneerima transpordiametile tuleviku tarbeks osa maad, et kui realiseerub 2+2 maantee rajamine, siis ei hakka eraomanik seda kuidagi takistama ning on võimalik teha uus liiklusskeem. Pakutud lahendusvariandid aga transpordiametile ei sobinud, märkis Nõlvak.
Eelmine Rakvere vallavolikogu oli ühehäälselt nõus OG Elektra sooviga algatada Aluvere külas asuval Veskinurga kinnistul detailplaneeringu koostamine. Tegemist on ligi 6 kuue hektari suuruse alaga, mis jääb Tallinna–Narva maanteest Rakvere poole. Oleg Gross enda sõnul praegu selle projektiga edasi ei lähe.
Transpordiameti taristu kooskõlastuste üksuse juhataja Marten Leiten: kes ehitab maja, ehitab sellele ka ohutu juurdepääsu
Meile on esitatud kooskõlastamiseks Sõmerul paikneva Veskinurga detailplaneering. Detailplaneeringu lahendusega oli valla üldplaneeringu järgsesse hajaasustusse planeeritud 18 900m2 hooneid. Võrdluseks, et Rakvere Põhjakeskuse pindala on ca 27 500m2.
Kinnistu Tallinn-Narva maantee poolsesse otsa, kus on maakonnaplaneeringust tulenev Sõmeru uue eritasandilise ristmiku maavajadus, olid planeeritud parkla, tankla ja turistide tõmbepunkt.
Lahendamata olid ohutud juurdepääsud, läbi mille saaks uut kaubanduskeskust teenindada.
Arendaja tellis ise liiklusuuringu, mis näitas et olemasoleva arendusala Rakvere poolses osas Näpi tee ristmiku läbilaskevõime ei ole tagatud. Täpsemalt öeldes jäävad hätta Näpi poolt tulijad ja Tallinna-Narva maantee suunas vasakpöörde tegijad. Et ristmik ohutult lisanduva liikluse läbi laseks, tuleks see ümber ehitada. Üheks võimaluseks on ringristmik. Arendaja ei ole seda soovinud teha.
Arendaja esitas eelmisel nädalal uue joonise, kus on mahtusid vähendatud ca poole võrra. Nüüd tuleb selgusele jõuda, kas see Näpi tee vasakpööre jookseb umbe või mitte, ehk siis sellesama liiklusuuringu tasemel läbi mängida.
Olenemata eelnevast tuleb lahendada kergliiklejate liikumine, kuna kauplus on uus tõmbepunkt praegusel põllul. Peame vaatama, et koht oleks ohutult juurdepääsetav ka neile kes tulevad kauplusesse jalgsi või rattaga.
Me ei ole kuidagi vastu sellele, et piirkond areneb, kuid me ei taha, et keegi hakkab seal auto alla jääma või toimuvad rasked liiklusõnnetused. Transpordiameti peamine ülesanne on tagada liikluse ohutus. Me ei saa inimelude arvelt allahindlusi teha.
Seetõttu tuleb kohe alguses koos kauplusega välja ehitada ohutud juurdepääsud. Täna on kehtiv põhimõte, et kes ehitab maja, ehitab sellele ka ohutu juurdepääsu.
Seotud lood
Täna 70. sünnipäeva tähistav Oleg Gross pani oma äritegevusele aluse autodega. Panime seetõttu kokku galerii Grossi käsutuses olnud või ka praegu talle kuuluvatest autodest ja mootorratastest. Nendel 60 fotol on ainult osa Grossile kuulunud või kuuluvatest sõidukitest.
Oleg Grossi ettevõte OG Elektra ostis Roela alevikus kinnistu ja loodab järgmisel sügisel kopa maasse lüüa, et ehitada alevikku uus kaasaegne pood.
Edetabelis 1000 ettevõtet!
Äripäeva edukamate ettevõtete edetabelis on 31 Lääne-Virumaale registreeritud firmat.
Bigbanki ühe omaniku Parvel Pruunsilla ning Urmas Kooritsa Saareline Invest OÜ plaanib Rakvere Põhjakeskuse kõrvale suurt kaubandus-, lao- ja büroopindadega sisustuskeskust, milles ankurrentnikuks saab samadele omanikele kuuluv Mööbliait OÜ.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.