Lihavõtete aegu tõusevad hinda valged kanamunad, ent pruunid kanad on produktiivsemad munejad, ütleb 30 aastat kanu kasvatanud ettevõtja.
- Linnu talu juht Jarno Hermet.
Põllumajandus.ee kirjutab, et Tagula külas Valgamaal asuvas Linnu talus kasvatatakse pruune kanu, sest need on produktiivsemad ja nii tuleb mõnele kliendile ära öelda – seda õnneks paaril päeval aastas.
Pruunide kanatõugude eelistamisel on oma põhjus. “Linnu talu on tootnud kanamune juba mitukümmend aastat. Meie ettevõtte arenguhüpe tuli 1993. aastal just tänu pruunidele kanadele,” räägib Linnu talu OÜ ärijuht Jarno Hermet. “30 aastat tagasi alustasime Leghorni tõugu kanadega, see tõug oli toona laialt levinud, samas oli nende munevus madal ja tervis ka nõrgemapoolne. 1993. aastal aga saime oma farmi Soomest esimesed pruunid kanad, seda täiesti tasuta. Need andis meile toona ettevõte Haaviston Siitoskanala, kellelt ka nüüd tibud oma farmidesse ostame.”
Sealt edasi laiendati tootmist pidevalt. Nüüd toodetakse aastas 25 miljonit muna. Kogu töö tehakse ära 18 töötajaga. Ka on munatoomisel oluline sööda kvaliteet ja ratsiooni stabiilsus, et see vastaks soovitule, toodetakse sööt ise oma söödatehases.
Seotud lood
Ettenägelikud kartulisõbrad alustasid maaharimisega juba sügisel, kuid kel alles nüüd tärkas soov ise omale mugulaid kasvatada, pole ka veel päris hiljaks jäänud. Allpool on väärt nõuanded kõige-kõige algajamatele maaharijatele.
Põllumeestel on kõrini sellest, et haneparved nende raha nahka panevad. 2019. aastal aasta põllumeheks valitud Viru-Jaagupi farmer Indrek Klammer soovitab rakendada omalaadset telefoniterrorit, et ametkondadele mõistus pähe panna.
Lääne-Virumaa ettevõtjaid mõjutavad Venemaale kehtestatud majandussanktsioonid.
Kaire Rapur on muusik, õpetaja, ema kahele poisipõnnile, abikaasa, sõber, kogukonna liige, aga ka Toolse külavanem. Viimase kohta ütleb Kaire, et tal see särav tiitel küll on, kuid tunneb, et pole väikeste laste kõrvalt piisavalt panustanud, et oleks põhjust sellest rääkida.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.