Riik kaalub, kas teha automaks "paksumaksuga" või ilma
Rahandusministeerium pole otsustanud, kas automaksu suurus võiks sõltuda lisaks muule sellest, kui koguka neljarattalisega sõidetakse, küll on selge, et vanemate autodega sõitjatele tehakse soodustus ning regionaalseid erisusi ei looda.
Ühe võimaliku maksumudeli järgi sõltub mootorsõidukimaks tulevikus muu hulgas sellest, kui suur on auto tühimass – mida raskem auto, seda rohkem maksad. Foto: Liis Treimann
Näidisarvutuste tabelist hakkavad aga silma mõned kummalised suhted.
Rahandusministeerium saatis kooskõlastusringile seaduseelnõu väljatöötamiskavatsuse, mille alusel kehtestatakse mootorsõidukimaks suurele osale Eesti sõidukitest.
Eesti autoomanike keskliit ei kiida praegu välja käidud automaksu mudelit mitte kuidagi heaks, sest automaksu ülesannet täidab juba praegu kütuseaktsiis, ütles liidu juhatuse esimees Priit Tammeraid.
Siseminister Lauri Läänemets nentis, et elanikkonna vananemine mõjutab tugevalt ka politseid, automaksuga peab aga kaasas käiba ühistranspordi väga tõhus areng maapiirkondades.
Jätkuks valitsejatel ainult oidu ja sihikindlust, et maainimest mitte hobuse selga ja veondussektorit jälle Lätti maksustada, kui nad transpordile terviklikku maksukeskkonda kujundavad, loodab Eesti Transpordikütuste Ühingu tegevjuht Mart Raamat.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.