Firmamatjate mentaliteet on pärit 1990ndatest ning sellise äri jätkumine näitab mõnes mõttes ka maksuameti tahtmatust asjaga tegeleda, nentis Äripäeva peatoimetaja Meelis Mandel.
- Firmamatja Lauri Hansberg. Foto: Liis Treimann
Äripäev avaldas sel nädalal
lugude seeria firmamatjatest, kus selgub, mil viisil ärgitavad firmamatjad ettevõtteid oma partnereid petma. Samuti paljastus lugudest firmamatjate suhtumine maksuametisse, riiki ja ettevõtlusesse laiemalt.
Ajakirjanikud võtsid firmade likvideerimise jutuks ka nädala olulisi teemasid kommenteerivas saates "Äripäev eetris".
Koit Brinkmann ütles, et firmamatjate kõnede salvestusi kuulates on tema jaoks müstika, kui lahtiste kaartidega osa neist oma äri toimimisest räägib.
Mandel lisas, et kui mitmed 90ndate nähtused, näiteks ümbrikupalgad, oleme me suutnud suures osas ettevõtlusest välja juurida, siis firmade matmine on tõeline taasiseseisvumise esimeste aastate jäänuk. “Need kõned on karm kuulamine, võtke rahulikult piima kõrvale!” soovitas ta.
Lisaks räägiti saates ehitusfirma Eviko langemisest, Tallinna linnavalitsuse uuest plaanist linnahalliga ja ka korruptsiooniohtlikest olukordadest kohalikes omavalitsustes.
Kuula saadet siit:
Kui seda kuulate, võtke piima kõrvale!
Seotud lood
Kuigi riigis on varsti kümme aastat püütud firmamatjate äri summutada, näitab Äripäeva eksperiment, kuidas see käib täistuuridel edasi.
Lisatud ka nimekiri likvideerimisel ettevõtetest
Eelmisel aastal kustutati äriregistrist 213 Lääne-Virumaal registreeritud ettevõtet. Kolm firmat pankrotistus ning alustati 33 ettevõtte likvideerimisega.
Võlausaldajatel tasub olla väga tähelepanelik
90 000 esitamata aastaaruannet, tegevuseta ettevõtete arv ületab tegutsevate oma, krooniliselt keeruline ettevõtete likvideerimine – justiitsminister Kalle Laanet lubab majanduskeskkonnas seda olukorda pisut tuulutada.
Euroopa Keskpanga otsus intressi seekord mitte tõsta on küll kodulaenu võtjatele rõõmusõnum, ent seda paari aga-ga.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.